Albert Heijn winnaar GfK Kerstrapport 2016

20 december 2016

HILVERSUM - Albert Heijn wint het GfK Kerstrapport 2016. Op basis van de combinatie van prestatie formule, de groei in klanten en klantentrouw, en de waardering van de vaste klanten, behaalt Albert Heijn de hoogste score. Albert Heijn verbetert zich in waardering van 7,62 naar 7,70 en staat wat betreft prestatie op de tweede plaats wat gezamenlijk resulteert in de hoogste overall score van het GfK Kerstrapport.

Tweede en derde

Supermarkt Jan Linders staat op de tweede plaats en Boni op nummer drie.

Jan Linders staat op de tweede plaats in de eindranglijst. Met name in de prestatie verbetert deze supermarkt zich ten opzicht van het vorige rapport (van 99,7 naar 100,5). Ook in de waardering is Jan Linders licht gestegen.

Boni staat op de derde plaats. Dit komt vooral door de veel hogere score voor prestatie (van 100,6 naar 101,7). De afgelopen vier keer stond Jumbo op de eerste plaats. Deze supermarkt eindigt nu op nummer 8.

Verschuivingen

Dit Kerstrapport kenmerkt zich door stevige verschuivingen. De hele top 3 is vernieuwd ten opzichte van het vorige rapport.

In de waardering zijn een paar opvallende verschuivingen zichtbaar; zo waarderen de klanten de aspecten 'aantrekkelijkheid van aanbiedingen' en 'lage prijzen' gemiddeld hoger en is de gemiddelde waardering voor 'voldoende voorraad in de schappen' gedaald.

Altijd op de hoogte blijven?