Dieuwertje Blok leest voor bij jarige Rijkenberg

4 december 2014

HAARLEM - Begin december was Bakker Rijkenberg uit Haarlem het middelpunt voor haar jonge klanten. Ter gelegenheid van het 90-jarig bestaan van Rijkenberg las Dieuwertje Blok, het gezicht van het Sinterklaas-journaal, in de bakkerij voor uit het boek 'Taart voor Sinterklaas' van Len en Marjolein Munnik. Van dit boekje zijn vorig jaar, tijdens de 'Hofleverancier van de Sint'-campagne, meer dan 17.500 exemplaren over de toonbank gegaan, via spaaracties, exclusief bij deelnemende ambachtelijke bakkers.

Overhandiging

Tijdens deze middag is Blok bedankt voor het voorlezen en werd haar het premium van de Sinterklaascampagne van dit jaar overhandigd, de film 'Welkom Sinterklaas, het Zebrapaard'. Dat deed Paul van Pelt van Bakeplus namens de deelnemende bedrijven in de Sint-campagne: Family Brands, Steensma, Koekjesbakkerij Veldt en FrieslandCampina Foodservice. Deze dvd werd vergezeld door een smaakvolle boterletter in de vorm van het cijfer 90, dat symbool staat voor het jubileum van Rijkenberg. Van de dvd zijn ruim 19.000 exemplaren geproduceerd.

YouTube

Om de campagne ook een commercieel succes bij deelnemende (banket-)bakkers in hun winkel te laten zijn, hadden de organisatoren een aantal verkooptips. Door middel van YouTube-filmpjes is verkooppersoneel geïnspireerd en gestimuleerd om van deze actie een groot succes in de winkels te maken. Dit jaar viert de werkgroep van 'Hofleverancier van de Sint' het 10-jarig bestaan.

 

Altijd op de hoogte blijven?