Matchmaking event FutureMakers krijgt vervolg

Futuremakers_logo

Na een succesvolle pilot in Leeuwarden afgelopen najaar organiseren Stichting Bakkracht en het NBC een vervolg van het matchmaking event FutureMakers, met Groningen als eerstvolgende bestemming. Op 20 april kunnen bedrijven, studenten en zij-instromers elkaar ontmoeten in de sfeervolle voormalige fabriekshallen van de Puddingfabriek.

Tijdens FutureMakes kunnen werkgevers en werkzoekenden op een laagdrempelige manier met elkaar in gesprek gaan. Het matchmaking event is geen klassieke banenmarkt met stands, balies en promomateriaal. Bezoekers worden op energieke wijze en in hun ‘eigen taal’ beziggehouden met ijsbrekers en spelactiviteiten. Bij de aanmelding geven de deelnemers aan wat voor stage- of werkplek ze zoeken of te bieden hebben, zodat er op de dag zelf snel geacteerd kan worden.

Gezamenlijk aanpakken

“Wij zijn heel blij dat FutureMakers een vervolg krijgt”, zegt Carla Zwierstra van Stichting Bakkracht, die samen met het NBC kijkt naar een landelijke uitrol van dit evenement. “De arbeidskrapte is groot, en neemt alleen maar toe. Dit zien we ook terug in het Trendrapport Bakkerijsector 2022. Hoe maken we mbo-ers en hbo-ers warm voor een baan in onze sector? En hoe vind je enthousiaste en vakbekwame mensen? In de pilot in Leeuwarden is dat heel mooi opgepakt door Bakery Sweets Center, Mobiliteitscentrum Noord-NL, Fryslân werkt!, SOL en NBC, en met een leuk concept van jongerennetwerkorganisatie Claim Your Future.” Van de 250 bezoekers had 40% een match of follow up.

Bedrijven uit Groningen en Drenthe zijn van harte uitgenodigd om te komen en te laten zien welke banen, stages, werkleerplekken of onderzoeksopdrachten zij te bieden hebben. Kijk voor meer informatie of om je bedrijf aan te melden op www.futuremakers.nu

Verder het land door

De bedoeling is dat er dit jaar meerdere FutureMakers events gaan plaatsvinden door het hele land. Zo is de organisatie naast het event in Groningen ook al bezig met een event in de omgeving van Rotterdam. Naar verwachting wordt op korte termijn bekend gemaakt waar en wanneer Futuremakes nog meer plaatsvindt.

Geen nieuws van Bakkers in bedrijf meer missen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke woensdag het laatste nieuws. 

Inschrijven nieuwsbrief
Lees ook
September start campagne 'Brood, goed verhaal'

September start campagne 'Brood, goed verhaal'

In september start het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) met de campagne ‘Brood, goed verhaal’. Deze campagne is te zien via televisie, social media, online video en print.

Meer volkoren in het schap?

Meer volkoren in het schap?

Volkoren zit de laatste jaren flink in de lift: de consumptie steeg van 38% in 2016 tot 47% in 2021. Volkoren is inmiddels de meest gegeten broodsoort in Nederland. Toch zijn er nog genoeg Nederlanders die de aanbevolen hoeveelheid brood niet halen of die kiezen voor een broodsoort die buiten de Schijf van Vijf valt. Er zijn dus nog genoeg Nederlanders...

Hoe richt je zelfbediening in de winkel goed in?

Hoe richt je zelfbediening in de winkel goed in?

Het liefst laat u klanten uw lekkernijen van dichtbij zien en ruiken. Zelf je producten mogen pakken uit mooi uitgestalde manden zorgt ook voor een leuke klantbeleving, maar denk bij de inrichting en de organisatie aan een paar dingen. De Hygiënecode vereist dat u bakkerijproducten verpakt of afschermt of er voldoende toezicht op houdt. Daarnaast, en...