Chocolaatje ‘Gorilla Bar’ vliegt wereld rond met KLM

AMSTERDAM - Speciaal voor KLM World Business Class heeft Chocolatemakers een miniversie van de ‘Gorilla bar’ gemaakt. De verpakking van dit kleine biologische chocolaatje is volledig composteerbaar en bedrukt met biologische inkt.

Wereldwijd publiek

Voor de Amsterdamse chocoladefabriek is de samenwerking met KLM een unieke kans om hun chocolade aan een wereldwijd publiek te presenteren. “In de vijf jaar dat we nu bezig zijn hebben we het toch maar mooi voor elkaar gekregen dat de KLM op haar vluchten onze duurzame kwaliteits-chocolade uitdeelt. KLM geeft hiermee het goede voorbeeld en we hopen dat meer bedrijven zullen volgen”, aldus Enver Loke van Chocolatemakers.

Duurzaam chocolaatje

KLM heeft gekozen voor de Chocolatemakers om zo haar passagiers een duurzaam en kwalitatief hoogstaand chocolaatje aan te bieden. Chocolatemakers heeft samen met Bio4Pack uit Haaksbergen voor deze minireep een volledig composteerbare verpakking uitgedacht. De reep is verpakt in cellulose papier en folie. Het papier houdt UV-stralen tegen, zodat de reep niet wit verkleurt en door de folie kan er geen zuurstof bij de chocolade, waardoor de reep goed op smaak blijft.

Rodney Nikkels van Chocolatemakers is blij met de nieuwe verpakking: “De productie van de wikkel vraagt geen fossiele brandstof, de verpakking kan gewoon bij het GFT afval en is na 6 maanden volledig afgebroken.”

Gorilla Bar

De laatste berggorilla’s leven in het Virunga Nationale Park in Oost Congo. Om de aantasting van hun leefgebied door de mens tegen te gaan, is cacao aangeplant aan de rand van het park. De cacao voorziet de bewoners van extra inkomen zodat ze niet het leefgebied van de gorilla’s bedreigen. Chocolatemakers koopt de cacao direct bij de cacaoboeren in voor een eerlijke en goede prijs. Momenteel werkt Chocolatemakers samen met boerencoöperaties in Peru, Dominicaanse Republiek en Congo.

Lees ook
Certificeringssysteem voor verkoop onverpakte biologische producten vereenvoudigd

Certificeringssysteem voor verkoop onverpakte biologische producten vereenvoudigd

Minister Staghouwer van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit informeerde de Tweede Kamer op 21 juni in een Kamerbrief over de actuele stand van zaken van de certificering van supermarkten, kleine verkooppunten en speciaalzaken voor de verkoop van onverpakte biologische producten. Verkooppunten die onverpakte biologische producten verkopen, moeten hiervoor...

Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

De driejarige Europese campagne ‘De mooiste boodschap is bio’ is gestart met als doel groei van het biologische marktaandeel en vergroting van de herkenbaarheid en het vertrouwen in het Europese biologische keurmerk. De campagne loopt tegelijkertijd in Zweden, Finland en België.

Zweden, Finland, België en Nederland promoten verkoop biologisch met nieuwe campagne

Zweden, Finland, België en Nederland promoten verkoop biologisch met nieuwe campagne

Nederland start samen met Zweden, Finland en België een nieuwe campagne om de verkoop van biologische producten te stimuleren. Het gaat om een nudging-campagne waarbij door middel van subtiele aanpassingen in de supermarkt en online omgeving de verkoop van biologische producten wordt gestimuleerd.