Voedingstrends 2010: gemak, gezond en genieten

1 maart 2010

Volgens VLAM blijven de belangrijkste voedingstrends van 2009 ook in 2010 overeind. De consument heeft het graag gemakkelijk.

Winkelen moet steeds sneller gaan. De 'one-stop-shopping'-trend waar de consument op één plaats zijn boodschappen doet, wint aan belang.

Ook eten moet steeds sneller gaan. Een snelle hap onderweg of een voorverpakte maaltijd zijn meer dan ooit populair. VLAM adviseert daarom de klant ruime bestelmogelijkheden aan te bieden (via fax, sms of e-mail), naast een uitbreiding van het assortiment met typische gemaksproducten, zoals belegde broodjes of quiches.

De consument blijft ook bekommerd om zijn gezondheid. Biologische en natuurlijke producten zitten in de lift. Voor de bakker liggen de kansen hier voor het rapen. VLAM adviseert onder meer om de consument voldoende te informeren over de gezondheidsaspecten en de voedingswaarde van brood.
Tot slot heeft de consument een stijgende behoefte om even uit de drukte van alledag te stappen. Dat verklaart de grotere vraag naar 'andere' of innovatieve producten. Creativiteit is hier het sleutelwoord voor succes!

Altijd op de hoogte blijven?