Ik ben Marco van Basten!

27 juni 2010
Ivo van Dijkhuizen

Het is 1985. Ik bel aan bij mijn vriendje Pieter: voetballen? Ik ren verder en bel aan bij de volgende. Na een kwartier staan we met zes man op het veldje en lopen de gemoederen hoog op. Wie is Ruud Gullit en wie Marco van Basten? Naar mate de strijd vordert, moeten ook de struiken het ontgelden net als de kinderkuiten van Pieter, alias Hans van Breukelen.

Social media is de nieuwe trend om verhalen te lezen, kennis te delen en ervaring uit te wisselen. Privé, zakelijk: alles delen we. Unicum Communicatie verzorgde hierover onlangs een presentatie. Het blijkt dat Nexus als dynamische vereniging aardig achter de feiten aanloopt als we niet gaan twitteren, bloggen of ons begeven op LinkedIn. Klopt! Ons is duidelijk dat social media een bijdrage levert aan het realiseren van onze doelen.

Onder de modder kom ik thuis. Snel even eten en ik race weer naar buiten om te kijken of we door kunnen. Ik zie Adri van Tiggelen al, achterna gezeten door Hans van Breukelen. We voetballen tot laat in de middag. Op school praten we de rest van de klas bij over het potje. Dat was communicatie in de jaren ‘80.

Tegenwoordig hebben we een chronisch tekort aan tijd. Het volgen van blogs en het plaatsen van tweets lijkt daarom lastig te realiseren. Toch helpen ze je als ondernemer direct toegang te krijgen tot waardevolle informatie over je klanten. Je weet vandaag wat er speelt om er morgen wat mee te doen. Social media is dus eigelijk een marketingmiddel waarmee je altijd actueel bent. Nexus zit inmiddels op LinkedIn. En de eerste tweet komt eraan…

Altijd op de hoogte blijven?