Gewoon Willem

27 mei 2010
Ivo van Dijkhuizen

Belofte maakt schuld. En aangezien Nexus nog wel eens wat belooft, hebben wij een hoop in te lossen. De ambitie druipt af van de vereniging waardoor we wellicht voor anderen wel eens te snel gaan. Zie het als een straaljager door de geluidsbarrière. Wanneer je de knal hoort is het vliegtuig al voorbij. Deze drive zit in de mensen en in de wil. Jonge enthousiaste professionals en de wil om dingen -beter- te doen.

Het derde College van Nexus vond woensdag 21 april plaats in het Galgenwaard stadion in Utrecht. Een joelende menigte wacht de sprekers op. De stewards hebben moeite de 94 toehoorders in bedwang te houden. De eerste spreker, warrig haar en geruite broek, komt het podium op lopen, schraapt zijn keel en stelt zich voor als: ik ben Willem, van het bedrijf Willem en Drees. Ooit ijsjesverkoper bij Unilever, nu ondernemer in groente en fruit, samen met Drees. Hoe raad je het?

Willem heeft zes sheets bij zich en praat een uur lang over groente en fruit... tegen bakkers! Na een uur explodeert het stadion bijna van enthousiasme. Willem is een ondernemer die de P van Passie heeft toegevoegd aan zijn marketingmodel. Hij heeft tenslotte de Unilever-school gehad. Deze passie is het succes voor groenten & fruit intermediair Willem&Drees. Groenten en fruit uit de buurt leveren aan winkels in de buurt.

Local sourcing is de nieuwe trend. Dit past mooi bij MVO en is een handig communicatie-instrument. Tijdens het college werd dan ook aandacht besteed aan de vraag: Pakt de supermarkt dit op of de ‘superbakker’?

Nexus belooft de branche te inspireren. Al moeten we er een groenteboer bij halen.Wij geloven in onze branche en we willen vooruit. Vooruitgang zit hem in inspiratie, ideeën, stevige discussies en wellicht het belangrijkste, u.

Altijd op de hoogte blijven?