Oprichters Thuisafgehaald.nl Versmarketeers van het Jaar

1 april 2015

EDE - Jan Thij Bakker en Marieke Hart, oprichters van Thuisafgehaald.nl uit Utrecht, zijn uitgeroepen tot Versmarketeers van het Jaar. Ze sleepten gister de titel in de wacht op het jaarlijkse Versmarketeer-event. Dat vond plaats in bloemenveiling Plantion in Ede. Thuiskoks koken voor consumenten uit hun eigen buurt, tegen een kleine vergoeding. Dat is het principe van Thuisafgehaald.nl.

Andere genomineerden

De kersverse winnaars laten met Thuisafgehaald.nl vier genomineerden achter zich: HelloFresh, Bakker Barendrecht/Albert Heijn, Koolen1981 en Group Of Butchers. De kanshebbers werden beoordeeld door een negenkoppige jury van marketingspecialisten, onder leiding van Hans van der Ster, COO bij Deli XL.

Meerwaarde

“De meerwaarde van Thuisafgehaald.nl zit in het lokale en sociale karakter van het concept. Het loopt vooruit en is de meest ‘disruptive’ speler in de versmarkt. Thuisafgehaald.nl is een sociaal platform waarachter de gedachte schuilgaat dat het delen van eten mensen verbindt.” Spreker Hans van Haaren, sectormanager Food van de Rabobank, noemde Thuisafgehaald al een mooi voorbeeld van de participerende maatschappij.

Hoogste gunfactor

Terugkerend onderdeel van het event is de publieksprijs, waarbij de bezoekers Koen Koolen van Koolen1981 dit jaar verkozen tot de Versmarketeer, die de meeste waarde toevoegt aan zijn product. Koolen: “Toen ik in het begin bij supermarkten langskwam, dachten ze ‘wat een boer’, maar toen ze mijn champignonburgers proefden waren ze om.” Koolen won de sympathie van het publiek toen hij zijn nieuwe kant-en-klaarsaus op basis van verse champignons en groenten presenteerde. Jan Klerken (Scelta Mushrooms), winnaar Versmarketeer van het jaar 2013, overhandigde Koolen de prijs.

VersEvent

Versmarketeer van het Jaar is de verkiezing van de beste marketingspecialist op het gebied van versproducten (vlees, vis, zuivel, AGF, sierteelt, brood en ijs). Het initiatief is ontstaan vanuit de gedachte dat verse producten goede marketing nodig hebben, zeker wanneer ze merkloos zijn. Door het samenbrengen van professionals in het vermarkten van versproducten, is het event een bron van inspiratie voor versmarketeers en -ondernemers. Marketeers in vers delen hun ervaringen en kennis met elkaar door in een aangename omgeving de dialoog met elkaar aan te gaan.

Altijd op de hoogte blijven?