Beko Najaarsdagen: druk bezocht

28 september 2015

NIEUWEGEIN - Beko kon tijdens de Najaarsdagen 2015 op 21 en 22 september in het NBC in Nieuwegein ruim 1.100 bezoekers verwelkomen. Een kleine honderd standhouders presenteerde het najaarsassortiment. Voor de speculaaskeuringen werden maar liefst 309 stukken speculaas aangeleverd: Theo Engelen uit Bemmel won.

Veel bezoekers

Helma Elemans (manager Ledenzaken & Communicatie) van Coöperatieve Vereniging Beko: “We zijn er trots op dat er zoveel bezoekers zijn gekomen. We hebben veel positieve reacties gekregen. Het beursgedeelte is dit jaar bijna verdubbeld ten opzichte van vorig jaar. Daardoor was het mogelijk meer ruimte te creëren in de gangpaden en 95 standhouders een plaats te geven in de twee hallen.”

Inspiratie

Ze vervolgt: “Bezoekers hebben inspiratie op kunnen doen, er werd in meerdere stands gedemonstreerd , en inkoopvoordeel kunnen behalen door producten te bestellen bij de standhouders waarvoor zij waardecheques ontvingen die zij bij Beko Nederland kunnen omzetten in klinkende munt. Het was goed te zien dat veel bakkers met een dik pak waardecheques de Najaarsdagen verlieten. We hebben voldaan aan één van de coöperatieve doelstellingen: extra inkoopvoordeel bieden aan onze leden.”

Bakery Market

Richard Guldemundt, commercieel manager van Beko Bakkerij Techniek, vertelt dat er veel belangstelling was voor Bakery Market: “Dit turnkey winkelbakkerij-concept werd vorig jaar door Beko en Bakery Institute geïntroduceerd. Afgelopen jaar zijn bij het Bakery Market-concept twee specialistische partners betrokken die startende ondernemers of ondernemers die willen doorgroeien, kunnen adviseren en begeleiden: TenBa Bakkerij Advies en Van Velsen/Van der Vlugt Interieurontwerp. En het concept is verder uitgewerkt. Terwijl de focus vorig jaar bijna helemaal op brood gericht was, heeft Bakery Institute tijdens deze Najaarsdagen laten zien dat het heel goed mogelijk is om in een winkelbakkerij banket en chocolade in het zicht van een klant te maken. Daarnaast is er een koffieconcept toegevoegd, omdat in de praktijk blijkt dat winkelbakkerijen met eenvoudige horeca-achtige faciliteiten erg succesvol zijn.”

Lekkerste speculaas

Elemans vertelt dat de speculaaskeuringen, met in het verlengde daarvan ‘de Lekkerste speculaasbakker van Nederland’ met provinciewinnaars en één overall landelijke winnaar, succesvol zijn. “Het geeft ons een enorme kick wanneer we zien hoe serieus (banket)bakkers omgaan met de beoordelingsformulieren en hoe ontzettend blij de winnaars zijn met hun prijzen. Onze keuringen en de wedstrijd hebben tot gevolg dat de speculaasverkoop bij ambachtelijke bakkers een boost krijgt. En dat is een andere doelstelling van de coöperatie: leden helpen om hun ambacht meer op de kaart te zetten!”

 

Altijd op de hoogte blijven?