Het vak

Van Delft opent een recordaantal pepernoot-winkels

Van Delft pepernoten

Van Delft de Pepernotenfabriek opent dit jaar meer dan 35 pepernoot-winkels in diverse Nederlandse steden om aan de groeiende vraag naar hun assortiment luxe pepernoten te voldoen. Met de introductie van het luxe merk Van Delft de Pepernotenfabriek heeft het bedrijf een nieuw populair segment aangeboord. Van Delft de Pepernotenfabriek verwacht dit jaar dan ook een recordomzet.

Pepernoot-winkels

Vier jaar geleden startte Van Delft met de pepernoot-winkels, waar het luxe merk voornamelijk wordt verkocht. De winkels sloegen aan en zorgde voor een jaarlijkse omzetverdubbeling van dit merk. Dit jaar opent Van Delft meer dan 35 winkels openen. Dit is een record. De winkels komen niet alleen in de grotere steden te staan, maar ook in verrassende steden als Middelburg, Emmen, Alphen aan de Rijn en Purmerend.

Eigenaar Oscar de Lange: “Het is ongelofelijk hoe Nederland dit merk omarmt. De keuze in 50 smaken en de keuze in vele luxe verrassende overheerlijke chocolade smaken slaat extreem aan.” Dit jaar zijn er zelfs 13 nieuwe smaken waaronder Peanut Butter Crunch, Raspberry Cheese Cake, Toffee Crunch, Gin Tonic, Hazelnoot en Crème Brûlée. Over de volle linie van het assortiment is er groei maar vooral de bijzondere smaken chocolade pepernoten doen het erg goed.

Van Delft de Pepernotenfabriek

Van Delft bakt al pepernoten sinds 1880 en is de oudste en grootste pepernotenfabriek van de wereld. Het bedrijf heeft een marktaandeel van 70 procent en is huisleverancier van alle Nederlandse supermarktketens. Van Delft bakt al sinds 1880 pepernoten en was de eerste die een lopende band oven ging gebruiken. Hierdoor werd de pepernoot een nog groter succes werd. In de jaren negentig begon Van Delft met het chocolateren van de pepernoten. Het volume van chocolade pepernoten is tegenwoordig nagenoeg groter dan pepernoten zonder chocolade. Van Delft produceert naast perpernoten ook vele huismerken van de supermarktketens.

Deel dit artikel