Resultaten landelijke campagne ambachtelijke bakkerij

24 mei 2017

Het eerste deel van de landelijke radio-, tv- en onlinecampagne voor de ambachtelijke bakkerij zit erop. Deze campagne ging na Pasen van start. Het is een initiatief van de NBOV en de Stichting Ambachtelijke Bakkerij.

Campagne ambachtelijke bakkerij

De gezamenlijke campagne is opgezet om de sfeer, het vakmanschap en de beleving van de ambachtelijke (banket)bakker over te brengen op alle consumenten. Via de reclamespot op tv, de radiospot op 100%NL, de abri’s op centraal stations en in winkelcentra maar ook online hebben miljoenen consumenten de boodschap gezien en gehoord. Tussen 18 april en 14 mei kon de consument er niet omheen: voor brood en banket ga je natuurlijk naar de ambachtelijke bakker!

Cijfers

Om verschillende doelgroepen te bereiken, zijn verschillende middelen ingezet. Deze middelen hebben geresulteerd in de volgende cijfers:

  • TV: reclamespots zijn uitgezonden op NPO 1, 2 en 3. Naar verwachting hebben 1,2 miljoen unieke kijkers de boodschap gezien.
  • Radio: radiospots werden dagelijks op de hele uren na de verkeersinformatie uitgezonden via 100%NL. Hier hebben bijna 2 miljoen luisteraars de boodschap gehoord.
  • Abri’s: op centraal stations, in steden en winkelcentra, verspreid over heel Nederland hebben 4,5 miljoen mensen de boodschap op grote posters gezien.
  • Online: ruim 400.000 unieke kijkers hebben de niet te onderbreken reclamespot gezien voor het terugkijken van een NPO uitzending via uitzendinggemist.nl, alsmede voorafgaand aan video’s via o.a. NU.nl.
  • Website: de website www.uwambachtelijkebakker.nl heeft ook bijzonder veel bezoekers gehad; bijna 7.000 keer is de website bezocht. De website is bedoeld om consumenten meer informatie te geven over het bakkersvak en de reden waarom je voor brood en banket naar de ambachtelijke bakker gaat.

Hoe verder?

In het najaar gaat de campagne op herhaling. Dan worden wederom tv en radio ingezet en zijn de posters ook weer op centraal stations en in winkelcentra te vinden. In de tussentijd wordt vooral via Facebook (@uwambachtelijkebakker) de consument bereikt. Via vlogs gaat Leontien op zoek naar de antwoorden op de meest gestelde vragen over brood en banket en via posts geven we leuke en interessante informatie over de ambachtelijke bakker.

Altijd op de hoogte blijven?