Nieuws
Bakkers in de media - week 37

Bakkers in de media - week 37

Jong talent opent eigen chocolaterie, Amstelveense begrippen Prenger & De Lange bundelen krachten en in Leiden opent een drijvende koekenbakkerij. Tegelijkertijd lijden veel bakkers onder prijsstijgingen. Wat lazen we deze week over de branche? Een greep uit de media.

Energie-intensieve branches luiden de noodklok met campagne ‘Laat het ons blijven maken’

Energie-intensieve branches luiden de noodklok met campagne ‘Laat het ons blijven maken’

Via de gezamenlijke campagne #laathetonsblijvenmaken luiden 17 energie-intensieve branches de noodklok en roepen zij de politiek op om op korte termijn hun ondernemers tijdelijk tegemoet te komen. Vanuit de bakkerij doen zowel NVB als NBOV als VBZ mee aan deze campagne.

Kick-off EU-campagne ‘Brood, goed verhaal.’

Kick-off EU-campagne ‘Brood, goed verhaal.’

Op 1 september vond de officiële start plaats van de EU-campagne ‘Brood, goed verhaal. Met graan uit Europa.’ De samenwerking tussen NBC (NL) en Brood en Gezondheid (BE) wordt hiermee met twee jaar verlengd. Na een soft launch op sociale media verscheen het eerste reclamespotje twee weken geleden op televisie.

Schrijf je in voor de Beko Speculaaskeuring

Schrijf je in voor de Beko Speculaaskeuring

De inschrijving voor de Beko Speculaaskeuring is geopend. Ook dit jaar krijgen bakkers en banketbakkers de kans om hun speculaas te laten beoordelen door een vak- en consumentenjury.

Energieprijzen - nog een week vol actie richting Den Haag

Energieprijzen - nog een week vol actie richting Den Haag

In landelijke en regionale media is inmiddels veel aandacht voor de gevolgen van de energiecrisis voor bakkers. “Mooi dat het signaal wordt opgepikt, maar het is afwachten tot Prinsjesdag om te zien in hoeverre er iets mee gebeurt.”

SMK vraagt aandacht voor keurmerk On the way to PlanetProof

SMK vraagt aandacht voor keurmerk On the way to PlanetProof

Een kwart van de Nederlandse consumenten kiest bewust voor producten met een keurmerk. Ruim 1 op de 3 koopt deze structureel, met name groente, fruit, eieren en zuivel. Dat blijkt uit onderzoek van Bloakes in opdracht van SMK (Stichting Milieukeur), ontwikkelaar en beheerder van On the way to PlanetProof.

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de gratis digitale nieuwsbrief van Bakkers in bedrijf en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de bakkerijbranche.

Inschrijven
Bakkers in bedrijf – editie 6/7-2022
Bakkers in bedrijf – editie 6/7-2022

In dit nummer van Bakkers in bedrijf staan de thema's bakkerijmachines en feestdagen centraal. Wil je het blad online lezen? Klik dan hier!

Bekijk de inhoud
Slimmer werken in Food
Slimmer werken in Food

De special Slimmer werken in Food is verschenen, en is nu ook te lezen als digitaal magazine.

Lees verder
Vakblad IJs Digitaal
Vakblad IJs Digitaal

Lees hier de tweede editie van Vakblad IJs Digitaal.

Lees verder
Superaanbieding
Superaanbieding

Superaanbieding! 1 jaar slechts € 39,99  ex. btw. 

Aanvragen
Evenementen

Beko Najaarsdagen

5 september 2022 - 6 september 2022

Lees meer

BBB Maastricht 2022

10 oktober 2022 - 12 oktober 2022

Lees meer

Beko Speculaaskeuring

10 oktober 2022 - 14 oktober 2022

Lees meer
Bakkers in bedrijf op Social

Social Logo Facebook AleaSocial Logo Instagram AleaSocial Logo Twitter Alea

Social Logo Linkedin Alea