Zet wereldse smaken in om je klanten te verleiden

bakeplus_event_tegel

Wat kun je doen om je klanten wéér af te laten nemen, of méér af te laten nemen? Eén antwoord daarop is het gebruiken van Wereldse Smaken. Op 19 en 20 september stimuleerde het jaarlijkse Bakeplus Event - deze keer bij ‘De Kaap’ in Zoelen - bakkers, ijsbereiders en leveranciers om in het najaar en daarna hun klanten eens op een andere manier te verleiden.

In samenwerking met restaurant Piatto organiseerde Bakeplus een proeverij met het thema ‘Wereldse Smaken’. Verschillende gerechtjes passeerden de revue, ter inspiratie voor in de winkel. “Trakteer je klanten in het weekend eens op een soepje met borrelbrood”, raadde de gastvrouw van Piatto aan. “Door ze iets te laten beleven overtref je de verwachtingen van de klant.

Allereerst werd een veganistische amuse van watermeloen-sashimi op krokante Ireks Bauernbrood geserveerd. Vervolgens stonden verschillende soorten luxe opgemaakte Sonneveld bagels op het menu. De Arabische eetcultuur kwam bij het tussengerecht aan bod met een combinatie van mezze, waarbij Libanees platbrood de hoofdrol speelt. Het hoofdgerecht bestond uit bavette en gegrilde groenten van de Green Egg, samen met borrelbrood van Hans Som en met desem gemaakte ciabatta van Puratos. Als afsluiter een grand dessert met pastéis de nata, donuts met komkommer- en mango-peperijs, en Debics veganistische chocolade-hazelnootgebak. Yvonne Vermeulen, marketingmanager bij Bakeplus: “Er is bewust gekozen voor een proeverij met een eenvoudige, wereldse twist, om bakkers te inspireren. We willen laten zien dat je met weinig extra handelingen toch je klanten kan verrassen”.

bakeplus_event_22

bakeplus_event_22a

Noviteiten

Naast de proeverij was de beurs gevuld met nieuwe producten. Zo was er aandacht voor een nieuw concept van Bakeplus, Dawn Foods en Puratos. Zij ontwikkelden verschillende cakes met als doel de verkoop van losse plakken luxe cake te stimuleren. “Bij hippe koffietenten zie je dit natuurlijk steeds vaker”, vertelt Carine Wortelboer, “En dat kan een bakker ook heel makkelijk aan zijn assortiment toevoegen.” “Dikke plakken = Dikke marge” luidt de slogan van “Cake for You”.

Bakeplus_event_cake_foryou

De cakes van "Cake for You"

Ook Debic presenteerde een product waarmee je je klanten kunt verrassen: Aziatische Lipsticks. Twee zanddeegbiscuits met in het midden een romige, luchtige vulling gemaakt met 8% suiker slagroom of Debic Vegantop. Een zoete traktatie in o.a. groene thee- of kersenbloesemsmaak.

Bakeplus ijs zocht het dichter bij huis en presenteerde tijdens de beurs een rits aan nieuwe Nederlandse smaken die bij de bakkerij passen. Onder andere Pim’s- en kletskoppenijs vergezelden bekendere Nederlandse smaken zoals stroopwafelijs. Ook was er aandacht voor ijstaarten. In Haaften neemt Bakeplus binnenkort de nieuwe ijskeuken in gebruik, waar het bedrijf workshops gaat organiseren.

Ontzorgen

Voor wie op zoek was naar manieren om energiekosten te drukken, of een tekort aan personeel op te vangen, werden door Bakeplus geselecteerde halffabricaten gepresenteerd. Door het inkopen van sloffen, schelpen of andere elementen van gebak kan veel (oven)tijd worden bespaard. Maurice Burger, commercieel manager bij Bakeplus: “We begrijpen maar al te goed dat de ambachtelijke bakker zo veel mogelijk zelf wil maken en dat willen wij ook. Maar we zijn ons ook bewust van de uitdagingen die spelen. Door het inkopen van kwalitatief goede halffabricaten bespaar je tijd en wellicht oventijd. Tijd die je kunt gebruiken voor het mooi decoreren van je gebak, want daar maak je als bakker meer het verschil mee dan met bijvoorbeeld de sloffenbodem.” De kwaliteit van wat je inkoopt moet dan wel goed zijn benadrukt hij. “Deze producten worden ambachtelijk gemaakt en zijn van hoge kwaliteit zodat je als bakker je klanten kunt blijven leveren wat ze gewend zijn.”

AB Mauri zette Acti Levain R in de spotlight tijdens de beurs. Deze levende vloeibare zuurdesem op basis van rogge hoeft u niet te controleren en te voeden. Het kant-en-klare product is vier maanden houdbaar, makkelijk in gebruik en levert een constante kwaliteit desem waardoor ook dit product de bakker kan ontzorgen.

Bezoek voor meer informatie de website van Bakeplus.

Lees ook
Bakeplus Event op 19 en 20 september

Bakeplus Event op 19 en 20 september

Het Bakeplus Event vindt plaats op maandag 19 en dinsdag 20 september 2022. “In een nieuw jasje en op een nieuwe locatie”, aldus Bakeplus. Het thema is Wereldse Smaken in de bakkerij. Dit wordt tijdens het gehele event uitgedragen in aankleding, inspiratie en producten.

Bakeplus en partners trappen Sinterklaascampagne af

Bakeplus en partners trappen Sinterklaascampagne af

Bakeplus en partners lanceren dit jaar de vernieuwde Sinterklaascampagne voor (kinderen van) consumenten van de bakker. De actie bestaat uit een kleurrijke aftelkalender met het thema ‘Wie is de geheime hulppiet?’ en een uitgebreid marketingpakket met posters en online materialen. Hiermee kunnen bakkers van de Sinterklaasperiode een groot succes maken....

10 dingen die een bakker van de Efteling kan leren – deel II

10 dingen die een bakker van de Efteling kan leren – deel II

“Bewandel het creatieve pad.” Zelfbenoemd inspiratiemanager van de Efteling Frans Goenee hield op verzoek van Bakeplus twee dagen lang een zaal vol bakkers een spiegel voor. Het ging over de Efteling, maar Frans’ tips zijn zeker ook van toepassing op de bakkerij (en het dagelijks leven!).