Week van het Brood brengt volkorenbrood onder de aandacht

Week van het Brood banner

Onder het motto “Iedereen heeft soms een beetje volkoren nodig” gaat maandag 17 januari de Week van het Brood van start. Deze campagne wil de goede eigenschappen van brood onder de aandacht brengen in Nederland en België.

Het Nederlands Bakkerij Centrum wil met de campagne op een luchtige manier laten zien dat volkorenbrood je de goede boost geeft die je af en toe nodig hebt. De mascotte van de campagne is een “Volkorenbroodmannetje”, dat mensen op een symbolische manier een steuntje in de rug geeft.

De Week van het Brood loopt van 17 t/m 23 januari en is de aftrap van een twee jaar durende Europese campagne die brood onder de aandacht brengt. Om de verkoop van (volkoren)brood te stimuleren, zijn er tijdens de campagneperiode verschillende promotiematerialen beschikbaar. Meer informatie hierover is te vinden op de website van de NBC.

Dossiers
Lees ook
Wat kan ik met het Trend­rapport Bakkerijsector?

Wat kan ik met het Trend­rapport Bakkerijsector?

Het Trendrapport Bakkerijsector is een blauwdruk van de sector”, legt mede-auteur Susanne Danes uit. “De data en inzichten daarin vertellen ons wat de sterktes en zwaktes van de sector zijn en met welke kansen en bedreigingen we rekening moeten houden."

NBC vertegenwoordigt secretariaat NEBAFA per 1 januari

NBC vertegenwoordigt secretariaat NEBAFA per 1 januari

De Vereniging van Nederlandse Fabrikanten van Bakkerijgrondstoffen (NEBAFA) gaat de samenwerking aan met het NBC. Per 1 januari vertegenwoordigt het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) het secretariaat van NEBAFA.

Trendrapport Bakkerijsector: consument wil duurzaamheid en brood blijft populair

Trendrapport Bakkerijsector: consument wil duurzaamheid en brood blijft populair

Donderdag 27 januari publiceerde het NBC het Trendrapport Bakkerijsector. Het rapport presenteert de trends en ontwikkelingen van de afgelopen jaren en is ingedeeld in de onderdelen mensen en producten. In dit artikel de belangrijkste informatie uit het rapport op het gebied van producten.