Week van het Brood brengt volkorenbrood onder de aandacht

Week van het Brood banner

Onder het motto “Iedereen heeft soms een beetje volkoren nodig” gaat maandag 17 januari de Week van het Brood van start. Deze campagne wil de goede eigenschappen van brood onder de aandacht brengen in Nederland en België.

Het Nederlands Bakkerij Centrum wil met de campagne op een luchtige manier laten zien dat volkorenbrood je de goede boost geeft die je af en toe nodig hebt. De mascotte van de campagne is een “Volkorenbroodmannetje”, dat mensen op een symbolische manier een steuntje in de rug geeft.

De Week van het Brood loopt van 17 t/m 23 januari en is de aftrap van een twee jaar durende Europese campagne die brood onder de aandacht brengt. Om de verkoop van (volkoren)brood te stimuleren, zijn er tijdens de campagneperiode verschillende promotiematerialen beschikbaar. Meer informatie hierover is te vinden op de website van de NBC.

Dossiers
Lees ook
Trendrapport Bakkerijsector: krapte arbeidsmarkt en daling uitstroom bakkerij-opleidingen

Trendrapport Bakkerijsector: krapte arbeidsmarkt en daling uitstroom bakkerij-opleidingen

Eind januari publiceerde het NBC het Trendrapport Bakkerijsector. Daaruit bleek dat brood nog steeds populair is en dat de consument steeds bewuster bezig is met wat hij eet. Het rapport kijkt ook naar de ontwikkelingen van ondernemers en medewerkers in de bakkerijbranche. Dit zijn de belangrijkste bevindingen.

Welke broodsoorten zijn wel en juist niet veganistisch?

Welke broodsoorten zijn wel en juist niet veganistisch?

Ingrediënten die aan brood kunnen worden toegevoegd waardoor het niet-veganistisch zou zijn, zijn honing, eieren en melkproducten. Daarom is het altijd belangrijk om etiketten goed te controleren bij het kopen van brood, en recepten goed te controleren bij het maken ervan. Dit laatst geldt natuurlijk voor de bakkers, met name als je doelgroep veelal...

Oog in oog met je toekomstige werkgever

Oog in oog met je toekomstige werkgever

Colbertje uit, casual overhemd aan. Met deze dresscode loopt een student van pakweg 18 jaar makkelijker op een ‘baas’ af. Dit is een van de gedachten achter ‘Futuremakers’, het matchingevent waar studenten, werkzoekenden en professionals elkaar op een laagdrempelige manier ontmoeten. De pilot vond afgelopen najaar plaats in Leeuwarden. Een landelijke...