Week van het Brood brengt volkorenbrood onder de aandacht

Week van het Brood banner

Onder het motto “Iedereen heeft soms een beetje volkoren nodig” gaat maandag 17 januari de Week van het Brood van start. Deze campagne wil de goede eigenschappen van brood onder de aandacht brengen in Nederland en België.

Het Nederlands Bakkerij Centrum wil met de campagne op een luchtige manier laten zien dat volkorenbrood je de goede boost geeft die je af en toe nodig hebt. De mascotte van de campagne is een “Volkorenbroodmannetje”, dat mensen op een symbolische manier een steuntje in de rug geeft.

De Week van het Brood loopt van 17 t/m 23 januari en is de aftrap van een twee jaar durende Europese campagne die brood onder de aandacht brengt. Om de verkoop van (volkoren)brood te stimuleren, zijn er tijdens de campagneperiode verschillende promotiematerialen beschikbaar. Meer informatie hierover is te vinden op de website van de NBC.

Dossiers
Lees ook
NBC bespreekt Nederlandse tarwe tijdens Themadag Granen

NBC bespreekt Nederlandse tarwe tijdens Themadag Granen

Hoe kunnen we de schakels in de keten verbinden en Nederland voorzien van brood met eiwitrijke granen van eigen bodem? Daarover gaat de Themadag Granen op donderdag 24 maart, georganiseerd door het NBC.

Nieuw: VOLKOREN SPECIAAL, speciaal voor u!

Nieuw: VOLKOREN SPECIAAL, speciaal voor u!

De vraag naar volkoren producten stijgt en wint aan populariteit. Nu volkoren zo onder de aandacht staat heeft Ireks, voor bakkers die iets speciaals willen bieden aan hun klanten, het product VOLKOREN SPECIAAL ontwikkeld. Hiermee maakt u een volkoren meergranenbrood met een uitgebalanceerde smaakcombinatie van mouten, speltmoutkorrels en een volkorendesem.

Trendrapport Bakkerijsector: krapte arbeidsmarkt en daling uitstroom bakkerij-opleidingen

Trendrapport Bakkerijsector: krapte arbeidsmarkt en daling uitstroom bakkerij-opleidingen

Eind januari publiceerde het NBC het Trendrapport Bakkerijsector. Daaruit bleek dat brood nog steeds populair is en dat de consument steeds bewuster bezig is met wat hij eet. Het rapport kijkt ook naar de ontwikkelingen van ondernemers en medewerkers in de bakkerijbranche. Dit zijn de belangrijkste bevindingen.