Week van het Brood brengt volkorenbrood onder de aandacht

Week van het Brood banner

Onder het motto “Iedereen heeft soms een beetje volkoren nodig” gaat maandag 17 januari de Week van het Brood van start. Deze campagne wil de goede eigenschappen van brood onder de aandacht brengen in Nederland en België.

Het Nederlands Bakkerij Centrum wil met de campagne op een luchtige manier laten zien dat volkorenbrood je de goede boost geeft die je af en toe nodig hebt. De mascotte van de campagne is een “Volkorenbroodmannetje”, dat mensen op een symbolische manier een steuntje in de rug geeft.

De Week van het Brood loopt van 17 t/m 23 januari en is de aftrap van een twee jaar durende Europese campagne die brood onder de aandacht brengt. Om de verkoop van (volkoren)brood te stimuleren, zijn er tijdens de campagneperiode verschillende promotiematerialen beschikbaar. Meer informatie hierover is te vinden op de website van de NBC.

Dossiers
Lees ook
Broodketen ondertekent Intentie van Nijkerk: ‘We gaan voor eigen graan’

Broodketen ondertekent Intentie van Nijkerk: ‘We gaan voor eigen graan’

Meer graan van eigen bodem in ons brood. Daar streven de bakkers, graanhandelaren en molenaars naar die tijdens de Themadag Graan de Intentie van Nijkerk onder het motto ‘We gaan voor eigen graan’ ondertekenden. Hoe gaan we over op een graanketen dichter bij huis?

Schept het Warenwetbesluit straks duidelijkheid?

Schept het Warenwetbesluit straks duidelijkheid?

Veel broodnamen veranderen met de komst van het vernieuwde Warenwetbesluit. Snapt de klant het nog?

Matchmaking event FutureMakers krijgt vervolg

Matchmaking event FutureMakers krijgt vervolg

Na een succesvolle pilot in Leeuwarden afgelopen najaar organiseren Stichting Bakkracht en het NBC een vervolg van het matchmaking event FutureMakers, met Groningen als eerstvolgende bestemming. Op 20 april kunnen bedrijven, studenten en zij-instromers elkaar ontmoeten in de sfeervolle voormalige fabriekshallen van de Puddingfabriek.