Week van het Brood brengt volkorenbrood onder de aandacht

Week van het Brood banner

Onder het motto “Iedereen heeft soms een beetje volkoren nodig” gaat maandag 17 januari de Week van het Brood van start. Deze campagne wil de goede eigenschappen van brood onder de aandacht brengen in Nederland en België.

Het Nederlands Bakkerij Centrum wil met de campagne op een luchtige manier laten zien dat volkorenbrood je de goede boost geeft die je af en toe nodig hebt. De mascotte van de campagne is een “Volkorenbroodmannetje”, dat mensen op een symbolische manier een steuntje in de rug geeft.

De Week van het Brood loopt van 17 t/m 23 januari en is de aftrap van een twee jaar durende Europese campagne die brood onder de aandacht brengt. Om de verkoop van (volkoren)brood te stimuleren, zijn er tijdens de campagneperiode verschillende promotiematerialen beschikbaar. Meer informatie hierover is te vinden op de website van de NBC.

Dossiers
Lees ook
Nieuwe Warenwetbesluit Meel en Brood 1 juli van kracht

Nieuwe Warenwetbesluit Meel en Brood 1 juli van kracht

Het nieuwe Warenwetbesluit Meel en Brood gaat vanaf vrijdag 1 juli van kracht. Daarmee kan de consument voortaan aan de naam van het brood direct zien om welk soort brood het gaat: wit, bruin of volkoren.

Bakkerij ’t Stoepje komende drie jaar broodsponsor van het Nationaal Schoolontbijt

Bakkerij ’t Stoepje komende drie jaar broodsponsor van het Nationaal Schoolontbijt

Bakkerij ’t Stoepje is de broodsponsor van het Nationaal Schoolontbijt. Zij leveren de komende drie jaar het brood voor dit jaarlijkse evenement.

NBC start imagocampagne “Brood, goed verhaal”

NBC start imagocampagne “Brood, goed verhaal”

Vanaf september gaat het Nederlands Bakkerij Centrum van start met de nieuwe imagocampagne “Brood, goed verhaal”. De campagne wil op een prikkelende, verhalende manier vertellen over alle voedzame kanten van brood.