Week van de Limburgse Ambachtelijke Bakker 2016

ROERMOND - Op 8 oktober start de Week van de Limburgse Ambachtelijke Bakker. Een week lang staat de ambachtelijke bakker in Limburg en Zuid-Oost Brabant centraal. Tijdens deze week zijn er diverse feestelijke activiteiten.

Vlaai- en broodkeuring 

Ook dit jaar vindt weer de verkiezing van de lekkerste vlaai plaats. Dit jaar wordt de kersen- en rijstevlaai gekeurd. Nieuw is de mogelijkheid voor banketbakkers om een luxe vlaai naar keuze in te zenden. Ook krijgen bakkers de mogelijkheid om mee te doen aan de verkiezing van het beste brood. Het brood dat gekeurd wordt, is bruinbrood. De keuring vindt plaats op dinsdag 11 oktober en de prijsuitreiking op woensdag 12 oktober. Theaterhotel de Oranjerie in Roermond is net als de afgelopen jaren de locatie. Bakkers hebben de mogelijkheid om deel te nemen aan de vlaaienkeuring, de broodkeuring of beide wedstrijden.

Exclusieve producten

Speciaal voor de Week van de Limburgse Ambachtelijke Bakkerij hebben Debic en Sonneveld twee producten ontwikkeld die exclusief bij deelnemers aan de week te koop zijn. Door Debic is een variant op de klassieke Limburgse vlaai ontwikkeld: een kersenvlaai met gele room en amandelspijs. Het bijzondere aan de vlaai is de dichte deksel die de vlaai een ambachtelijke uitstraling geeft.

Sonneveld: "Bakkers Mooiste zoet & Hartig zijn twee producten die onder het segment  'luxe broodsoorten' thuis horen. Deze producten zijn uiterst smaakvol, Heerlijk mals en vooral geschikt als tussendoortje bij de koffie, thee of warme chocolademelk. De producten zijn als drie plukbroodjes goed te consumeren en worden in een 1 persoons vlaaivorm gebakken. De Hartige variant kan men ook als borrelgarnituur serveren, dit product bevat buiten verschillende kruiden en specerijen ook zongedroogde tomaatjes en is afgewerkt met geraspte kaas. Kiest men meer voor het Zoete product, wat herkenbaar is aan de boterkruimels erop, zal verrast worden door een combinatie van kaneelgranules, suikernibs en verschillende Notenmelange."

Bake-off voor leerling bakkers

Bakken is populair en actueel. Het succes van tv-programma’s zoals ‘Heel Holland Bakt’ onderstreept dit. Dit jaar krijgen leerling bakkers de kans om te laten zien wat ze in huis hebben. De beste leerlingen van de deelnemende scholen zullen tijdens een ware Bake-off tegen elkaar strijden om de titel ‘Grootste bakkerstalent 2016’.

Promotiepakket

Ook dit jaar is er weer geheel in stijl van de Week van de Limburgse Ambachtelijk Bakker een promotiepakket ontwikkeld voor alle deelnemende bakkers. Hierin zitten diverse communicatiematerialen zoals posters, folder voor klanten en receptkaarten met innovatieve productideeën van Sonneveld, FrieslandCampina en Bakeplus.

Aanmelden

Aanmelden kan via het contactformulier op de website www.vlaaikeuring.nl.

   
Lees ook
Bakkers kunnen zich nog steeds inschrijven voor BakkersVakWedstrijden

Bakkers kunnen zich nog steeds inschrijven voor BakkersVakWedstrijden

Bakkers hebben nog tot 4 november de tijd om zich in te schrijven voor de BakkersVakWedstrijden. Op 9 november maken de wedstrijdcommissie en Hanno Spanninga in het Fryslân Fean Plaza van het Abe Lenstra Stadion in Heereveen de Nederlandse kampioenen en Talent van het jaar bekend.

Puur voor de Bakker inspireert ondernemende bakkers voor de toekomst

Puur voor de Bakker inspireert ondernemende bakkers voor de toekomst

Hoe bereid je je als bakker voor op de toekomst? Daarover ging het event Puur voor de Bakker op 11 oktober. Met het thema “Klaar voor Morgen” zorgde het programma voor verbinding tussen bakkers onderling en bood het praktische handvatten om zich voor te bereiden op de (nabije) toekomst. Broodnodig, in deze uitdagende tijden.

Zet wereldse smaken in om je klanten te verleiden

Zet wereldse smaken in om je klanten te verleiden

Wat kun je doen om je klanten wéér af te laten nemen, of méér af te laten nemen? Eén antwoord daarop is het gebruiken van Wereldse Smaken. Op 19 en 20 september stimuleerde het jaarlijkse Bakeplus Event - deze keer bij ‘De Kaap’ in Zoelen - bakkers, ijsbereiders en leveranciers om in het najaar en daarna hun klanten eens op een andere manier te verleiden.

Altijd op de hoogte blijven?

 

Abonneer
 

of

Meld je aan voor de nieuwsbrief