Wat maak je me nu?!

Wat maak je me nu_cover

Horeca-journaliste en vaste freelancer voor onze food-bladen, Bianca Roemaat, viert haar 25-jarig jubileum met een eerste boek. ‘Wat maak je me nu’ is een inspiratieboek over de menukaart als communicatiemiddel.

In Wat maak je me nu?! houdt Bianca een pleidooi voor heldere taal, die uitnodigt om een gerecht te willen eten en niet om in verwarring te zijn over wat er geserveerd gaat worden. Een vracht aan ervaring in het lezen van menukaarten in de enorme hoeveelheid restaurants die Bianca in haar leven in binnen- en buitenland heeft bezocht, vormt de basis van het boek.

Bianca neemt de lezer mee door het menu, van amuse tot dessert, doorspekt met anekdotes en culinaire reisverhalen. En ze geeft allerlei tips om een prikkelende menukaart te maken. De menukaart moet in haar ogen een culinaire gerechtenparade en lekker verteerbaar leesvoer zijn. Ook geeft ze suggesties voor de wijnkaart. Na het lezen van dit boek, zal de lezer voortaan elke menukaart met een andere blik bekijken.

Titel: Wat maak je me nu?! | Auteur: Bianca Roemaat | ISBN: 9789492723376 | Prijs: € 21,50 

Dossiers
Lees ook
Niets zo moeilijk als veranderen

Niets zo moeilijk als veranderen

Mensen hebben doelen nodig: ze wijzen de weg, geven energie, stimuleren actie, vergroten ons doorzettingsvermogen en stimuleren creativiteit. Vaak vraagt het bereiken van een doel om een gedragsverandering. En hoe je díe daadwerkelijk doorvoert, beschrijft Ben Tiggelaar in zijn nieuwste boek De Ladder.

Vier de misser van de maand

Vier de misser van de maand

De kans dat jij geboren zou worden, was praktisch nul. Eén op de tien tot de 2.685.000ste, om precies te zijn. De kans dat je zult sterven, is honderd procent. Grote vraag is: wat doe je in de tussentijd? Wie wil je zijn? Wat wil je hebben? Wat wil je nalaten? Helemaal geen ingewikkelde vragen, volgens auteur, coach en entertrainer Jan van Setten.

Zo verkoop je alles

Zo verkoop je alles

De titel van dit boek, 'Zo verkoop je alles. Hoe je reclame maakt waar iedereen blij van wordt', is enigszins bedrieglijk. Het behandelt namelijk veel meer dan alleen reclame maken. De fundamentele boodschap van de auteur Erwin Wijman is heel simpel: een ondernemer moet zijn merk begeerlijk maken en dit delen met de wereld.

accountmanager zuid-west Nederland

accountmanager zuid-west Nederland

In deze functie ben je de schakel tussen de supermarktwinkels en het hoofdkantoor van een van de Retail klanten. Je richt je op het behouden en uitbouwen van omzet,...

Lijnoperator industriële banketbakkerij omgeving Utrecht

Lijnoperator industriële banketbakkerij omgeving Utrecht

Ben jij een echt koekenbakker en wil je aan de slag in een mooie en de modernste koekjesbakkerij van Nederland? Ben je daarnaast flexibel? Dan is de functie van...

Filiaalleider bakkerijwinkel (zero waste)

Filiaalleider bakkerijwinkel (zero waste)

Naast het vele klantcontact en het actief meewerken in de winkel vallen de volgende taken ook in jouw functiepakket: coachen en motiveren van jouw team op de werkvloer...