Waddenmolen en Royal Steensma lanceren brood van eigen bodem

Puur Hollands

De Waddenmolen en Royal Steensma brengen samen Puur Hollands op de markt: busbroden gemaakt van tarwe van Hollandse bodem. De Waddenmolen levert het meel en de bloem, Royal Steensma het desem.

De initiatiefnemers willen met Puur Hollands inspelen op de trend van voedsel van eigen bodem: lokale producten met een verhaal zijn populair. Maar, zo stelt Frank Vogelzang van de Waddenmolen, baktarwe van Hollandse bodem is kwalitatief ook sterk verbeterd, zodat het zich prima kan meten met tarwe uit Duitsland en Frankrijk: “De tijd is rijp voor Puur Hollands: consumenten vragen om lokaal, en de kwaliteit van de baktarwe is er nu naar.”

Meester Boulanger Hillebrand van Royal Steensma noemt het brood “alledaags en bijzonder tegelijk”: alledaags omdat het een busbrood is, bijzonder omdat het gemaakt is van actieve desem en tarwe uit Nederland. “De biologische desemcultuur is een échte smaakmaker en voldoet aan de criteria van het nieuwe Warenwetbesluit Meel en brood. Daarnaast krijg je met deze desem een malse, spekkige kruim en beschikt het brood over een lekkere bite.”

 

Wit en volkoren

Puur Hollands komt in twee variaties: witbrood en volkorenbrood. Beide kunnen ook via de bollenkast geproduceerd worden. Bakkers kunnen de grondstoffen of het totaalconcept via Beko Groothandel verkrijgen.

Dossiers
Lees ook
Vijf vragen aan de Waddenmolen

Vijf vragen aan de Waddenmolen

Nederlandse tarwe is in opkomst. Meelproducent de Waddenmolen bevindt zich midden in een groot tarwegebied en directeur Frank Vogelzang ziet dat de boeren betere rassen inzaaien. “Er is een groeiende vraag naar regionale tarwe en duurzame productie.”

Meer beeld en minder klikken op nieuwe website Royal Steensma

Meer beeld en minder klikken op nieuwe website Royal Steensma

Royal Steensma heeft haar website volledig vernieuwd en uitgebreid. De look & feel is compleet anders: veel meer beeldend, meer passend bij waar het bedrijf nu staat. De site navigeert verder veel gemakkelijker, steekt simpeler en logischer in elkaar en is overzichtelijker. Bezoekers vinden nu veel sneller wat ze zoeken, zonder veelvuldig te moeten...

Royal Steensma: alle aandacht voor brood

Royal Steensma: alle aandacht voor brood

2020 wordt het jaar van het brood. Tenminste, als het aan Royal Steensma ligt. Met de slogan ‘Brood, elke dag speciaal’ vestigt het bedrijf alle aandacht op brood. Tijdens Bakkersvak laat Royal Steensma onder meer innovaties zien op het gebied van broodingrediënten. Er wordt live brood gebakken en natuurlijk kan er geproefd worden.