Vipam daagt bakker uit om buiten kaders te denken

19 oktober 2020 Naomi Heidinga

De herfst doet zijn intrede. Tijd om ons op te maken voor de feestdagen. Die zullen er dit jaar anders uitzien dan anders. De wens om uit te pakken zal er echter niet minder om zijn, bijvoorbeeld met lekker eten. Leveranciers proberen de bakker zoveel mogelijk te ontzorgen en de kans te geven zich te onderscheiden. Met vandaag Vipam.

Ontzorgen van bakkers, daar liggen kansen, denken leveranciers. Met inspiratiemagazines laten ze niet alleen nieuwe producten zien, maar ook hoe deze kunnen worden toegepast in recepten. Naast nieuwe producten, bijvoorbeeld geïnspireerd op Halloween, is er ook ruimte voor de klassiekers, al dan niet in een nieuw jasje. Denk aan een ‘echte mannenchocoladeletter’ met friet en mayo als decoratie, een Superman-letter met metallic spray of een chocoladeletter met citroenmeringuecrisps. Vipam daagt de bakker hiermee uit om buiten de kaders te denken. “Met de producten uit ons inspiratiemagazine is het makkelijk om een letter te pimpen. Daarmee kan de bakker uitpakken en zich duidelijk onder­scheiden van de supermarkt, die steeds luxere letters verkoopt”, aldus Arjan van de Rovaart. “Kleur, luxe en producten met een knipoog: daarmee valt ons magazine goed samen te vatten.” Een mooi tegenwicht voor de sombere coronaberichten.

Dit is het eerste deel van het artikel Feestdagen & corona: Kansen voor bakkers. Volgende week verschijnt deel 2 met Sonneveld en Royal Steensma. Abonnees van Bakkers in bedrijf lezen het complete artikel online of in Bakkers in bedrijf 8-2020Nog geen abonnee? Sluit dan nu een abonnement af en betaal het eerste jaar slechts € 39,99 ex. btw. Als je voor 1 november een abonnement neemt en de Facebookpagina van SVM Bakery Machines liket, dan maak je ook kans op een gratis planeetmenger van SVM Bakery Machines

Altijd op de hoogte blijven?