Verkade opent Pop-Up Schoenzetwinkel voor het Vergeten Kind

pop up schoenzetwinkel_pb Verkade

Verkade opende 12 november een pop-up Schoenzetwinkel in Amsterdam voor ‘het vergeten kind’. Hiermee wil Verkade aandacht vragen en donaties ophalen voor Heppie Weekenden voor ‘vergeten kinderen’. Juvat Westendorp, als ambassadeur van Stichting Het Vergeten Kind, verrichtte samen met Unforgettable Tasha (lid van de jongerenraad van Het Vergeten Kind) de opening.

Een warm en veilig thuis is niet voor alle kinderen weggelegd. Daarom is Verkade partner geworden van Stichting Het Vergeten Kind. De speciale Pop-Up Schoenzetwinkel vormt de aftrap van deze meerjarige samenwerking. Dit jaar doneert Verkade onder andere met haar chocolade Hartenhuisjes, die speciaal aan het Sinterklaasassortiment zijn toegevoegd, aan de Heppie Weekenden die de stichting organiseert.

Pop-Up Schoenzetwinkel

In de winkel staan schoentjes van ‘vergeten kinderen’ met hun verhalen erbij, die duidelijk maken in welke situatie deze kinderen zitten en waarom zij een weekend weg nodig hebben. Ook zijn er Verkade chocolade Hartenhuisjes verkrijgbaar in ruil voor een donatie voor Heppie Weekenden. Mensen die niet naar de pop up store komen, kunnen ook online doneren via .

Juvat Westendorp: "Ik ben ontzettend trots dat ik vandaag samen met Unforgettable Tasha de Pop-Up Schoenzetwinkel mag openen. Het is heel belangrijk dat de verhalen van deze kinderen verteld worden. We willen met deze samenwerking zoveel mogelijk chocolade hartenhuisjes verkopen zodat nog meer kinderen kunnen deelnemen aan een Heppie Weekend".

Heppie Weekenden

Heppie Weekenden zijn bedoeld voor kinderen die opgroeien in gezinnen waar veel problemen zijn of niet eens meer thuis kunnen wonen. De kinderen hebben het nodig om door plezier even hun zorgen te vergeten, vriendschappen te sluiten en positieve aandacht te krijgen. Jaarlijks maken honderden kinderen gebruik van deze weekenden. De bijdrage van Verkade zorgt voor extra financiën om deze weekenden mogelijk te kunnen maken. 

Tasha is vanaf haar 6e t/m haar 18e mee geweest met Heppie. Thuis was het vroeger niet altijd prettig voor Tasha. Ze heeft een broer met ADHD, angststoornissen en depressie. Daardoor ging heel veel aandacht naar hem en niet naar Tasha. Ze heeft zich op jonge leeftijd leren aanpassen waardoor ze niet opviel en niet echt werd gezien. Bij Heppie werd zij wel gezien. Tasha: “Soms denk ik weleens dat ik een ander persoon was geweest als ik niet naar Heppie was gegaan. Ik heb daar heel veel positieve aandacht gekregen. Het was voor mij een lichtpunt in donkere tijden, waar ik van oplaadde. Ik heb aan Heppie ook vriendinnen overgehouden die ik nog steeds veel spreek en zie.”

 

 

Dossiers
Lees ook
Tim Brett nieuwe Managing Director West-Europa bij pladis

Tim Brett nieuwe Managing Director West-Europa bij pladis

Het zoetwarenbedrijf pladis, moederbedrijf van onder andere Verkade, benoemt Tim Brett als Managing Director van West-Europa en opkomende markten. Dit volgt op de beslissing om West-Europa en opkomende markten te combineren in één regio.

Verkade chocolade opnieuw Fairtrade gecertificeerd

Verkade chocolade opnieuw Fairtrade gecertificeerd

Verkade is weer terug bij Fairtrade. Na 6 jaar geen Fairtrade keurmerk dragen, is het partnerschap tussen de partijen nu hernieuwd.

Bak en steun kwetsbare kinderen in Nederland

Bak en steun kwetsbare kinderen in Nederland

December is een tijd van feest, gezelligheid en natuurlijk zoete lekkernijen. Helaas is voor veel kinderen in Nederland deze periode extra moeilijk. Zij hebben thuis ernstige problemen of wonen helemaal niet meer thuis. Het Vergeten Kind vindt dat ieder kind een warme en liefdevolle kerst verdient. Jij ook? Maak dan deze kerst de Hartenhuis-taart en...