Verkade brengt een nieuw koekje op de markt, kletskoek. Kletskoek is verkrijgbaar in drie smaken: peer-kaneel, gember-citroen en honing-appel. Kletskoek is geïnspireerd op de wereld van thee, dat is terug te zien in de illustraties en de teatag op de verpakking. Op de koekjes zelf staan verschillende teksten, zoals ‘Theetje erbij?’ en ‘Vooruit nog ééntje’.
Mediacampagne
Het koekje wordt gelanceerd met een grote mediacampagne. De campagne is te zien in outdoor, print en digitale media. In de campagne staat het kletsen centraal en wordt er gerefereerd naar herkenbare momenten zoals het kennismaken met de buren, de schooldag bespreken en het proberen te vergeten van je ex. Op de winkelvloer wordt Kletskoek ondersteund door middel van displays en schapcommunicatie.
Verkade
Koninklijke Verkade werd in 1886 opgericht in Zaandam. Het is de bekende fabrikant van koekjes en chocolade onder de merken Verkade en Sultana. Het bedrijf is onderdeel van Pladis, een koek- en chocoladebedrijf dat actief is in 130 landen.