Uitzendbureau Het Ambacht doneert 2500 euro

NIEUW-AMSTERDAM Uitzendbureau Het Ambacht heeft 2500 euro aan Stichting PLN gedoneerd. Directeur Gert Jan ten Napel overhandigde de cheque aan voorzitter Peter Glijnis van Stichting PLN. “Het doel waar wij waarde aan hechten is Stichting PLN”, vertelt Ten Napel. “De activiteiten van de stichting zijn gericht op onderzoek naar diagnostiek, behandeling en genezing van ziekten van de hartspier, waarbij de stichting zich voornamelijk focust op deze ziekten die veroorzaakt worden door een phospholamban-genmutatie (PLN).”

Wetenschappelijk onderzoek

De stichting financiert in dit kader wetenschappelijk onderzoek naar ziekten van de hartspier die hartfalen veroorzaken, hartritmestoornissen, harttransplantaties en donorschap. Daarnaast beoogt zij het verlenen van financiële steun aan personen die lijden aan ziekten van de hartspier, in het bijzonder voor personen met een PLN mutatie, stelt de directeur.

Lees ook
Fins bedrijf Fazer onderzoekt cacao op basis van cellulaire landbouw

Fins bedrijf Fazer onderzoekt cacao op basis van cellulaire landbouw

De Finse zoetwarenproducent Fazer werkt aan een onderzoek naar de mogelijkheden van cellulaire landbouw voor een duurzame productie van cacao. De producent vindt het belangrijk om alternatieven voor traditionele cacaoteelt te onderzoeken vanwege duurzaamheid, klimaatverandering en het welzijn van boeren en werknemers in de cacaoproductie.

Oud brood recyclen om verspilling tegen te gaan

Oud brood recyclen om verspilling tegen te gaan

Kan oud brood hergebruikt worden? Biochemicus Johannes Feys schrijft op eoswetenschap.eu over het Bread2B project van Hogeschool Gent, waarin hij samen met zijn collega’s oplossingen zoekt voor broodoverschotten in de bakkerij.

WUR: Houdbaarheids-iconen op verpakkingen kunnen voedselverspilling verminderen

WUR: Houdbaarheids-iconen op verpakkingen kunnen voedselverspilling verminderen

Houdbaarheids-iconen op de verpakking kunnen consumenten helpen om minder voedsel te verspillen. Dat blijkt uit onderzoek van Wageningen University & Research. Het onderzoek laat zien dat het loont om te investeren in duidelijke houdbaarheidsinformatie op de verpakking en biedt aanknopingspunten voor de praktijk.

Altijd op de hoogte blijven?

 

Abonneer
 

of

Meld je aan voor de nieuwsbrief