Uitbreiding diepgevroren bake-off productie

MEPPEL - Pandriks heeft de Duitse bedrijven Gutes Gut Gebacken (GGG) en Sauer Mühle overgenomen. Met de overname breidt het bedrijf uit Meppel de diepgevroren bake-off productie in centraal Duitsland uit.

GGG is een biologische bakkerij die sterk is in bake-off. De biologische ingrediënten zijn afkomstig uit de wateraangedreven korenmolen Sauer Mühle. Deze wordt ook overgenomen. Pandriks kocht beide bedrijven van W-E-G Stiftung & Co.

Met de overname betreedt Pandriks de grootste biologische brood markt in Europa. Het bedrijf wil zo een verdere stap zetten richting de strategische doelstelling om een leidende ambachtelijke bake-off bakker in Europa te worden.

Versnelde groei

GGG heeft al 50 miljoen geïnvesteerd in een nieuwe biologische bake-off fabriek die werkt volgens het ‘Pandriks bake-off-concept’. Met Pandriks kan GGG gebruikmaken van Pandriks bake-off technologie en know-how om zo versnelde groei te realiseren.

Pandriks voegt extra (biologische) productiecapaciteit toe. Met GGG kan het uitbreidende klantenbestand in Europa bediend worden vanuit het centraal gelegen Fulda.

Traditioneel procedé

Ambachtelijk bake-off broodproducent Pandriks bakt brood volgens een traditioneel bakprocedé dat tot 24 uur duurt. Ondanks de industriële productiemethode, blijven de natuurlijke kwaliteiten van traditioneel brood behouden, dus vrij van supplementen en additieven, aldus het bedrijf.

Bron: EVMI

Lees ook
Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

De driejarige Europese campagne ‘De mooiste boodschap is bio’ is gestart met als doel groei van het biologische marktaandeel en vergroting van de herkenbaarheid en het vertrouwen in het Europese biologische keurmerk. De campagne loopt tegelijkertijd in Zweden, Finland en België.

Tijsterman Bakkers wordt Bakker van Maanen

Tijsterman Bakkers wordt Bakker van Maanen

Bakker van Maanen heeft sinds 1 mei de winkels van Tijsterman Bakkers overgenomen. De winkels zijn op 4, 5 en 6 mei heropend in de stijl en het interieur van Bakker van Maanen.

Zweden, Finland, België en Nederland promoten verkoop biologisch met nieuwe campagne

Zweden, Finland, België en Nederland promoten verkoop biologisch met nieuwe campagne

Nederland start samen met Zweden, Finland en België een nieuwe campagne om de verkoop van biologische producten te stimuleren. Het gaat om een nudging-campagne waarbij door middel van subtiele aanpassingen in de supermarkt en online omgeving de verkoop van biologische producten wordt gestimuleerd.