Tien tips voor je Facebookpagina

Facebook_Unsplash

Foto: Unsplash

Een bedrijfspagina op Facebook is een handige tool voor een ondernemer. Iedere Facebookgebruiker kan fan worden van deze pagina. Zodra zij op de ‘vind-ik-leuk-knop’ klikken, ontvangen zij updates van jouw bedrijf op hun tijdlijn. Doe je het goed, dan verbeter je je bereik, zichtbaarheid en  naamsbekendheid én bouw je een band op met je volgers.  Hier zijn tien tips voor Facebookpagina.

1. Gebruikersnaam
Vul altijd je gebruikersnaam in op je pagina: de @-vermelding die linksboven onder je profielfoto en bedrijfsnaam staat. Als je dit invult kunnen andere pagina’s en personen je taggen, waardoor de zichtbaarheid van je pagina toeneemt. De @-vermelding maakt het eveneens mogelijk om gevonden te worden in de zoekbalk en -resultaten van Facebook.

2. Profiel- en omslagfoto
Voeg een herkenbare profiel- en omslagfoto toe. Mensen trekken de aandacht, maar je kunt ook kiezen voor je logo. Zorg ervoor dat de foto’s aansluiten bij je huisstijl. Geef de foto’s een relevante beschrijving en verwerk er een link naar je website in.

3. Pagina-informatie
Optimaliseer je pagina-informatie met een korte tekst waar je voor staat, wat je aanbiedt, locatie van je bedrijf en hoe geïnteresseerden contact op kunnen nemen.

4. Privéberichten
Facebook houdt bij hoe snel je op privéberichten reageert. Reageer je snel en consistent, dan beloont het platform je met een groene ‘zeer ontvankelijk voor berichten’-badge.

5. Mijlpalen
Voeg mijlpalen toe via het tabblad Info. Mijlpalen zoals belangrijke gebeurtenissen en evenementen krijgen extra aandacht in de tijdlijn en staan apart vermeld op je pagina.

6. Calls-to-action
Voeg calls-to-action toe, zodat het makkelijk wordt voor mensen om een bepaalde actie te ondernemen. Denk aan ‘Nu bestellen’ of ‘Nu bellen’.

7. Tabbladen
Personaliseer je tabbladen. Linksonder je profielfoto staan een aantal standaardtabs. Je kunt deze uitbreiden met bijvoorbeeld ‘Vacatures’, ‘Aanbieding van de week’ of ‘Nieuwsbrieven’.

8. Advertenties
Promoot je beste berichten en experimenteer met advertenties. Sinds het nieuwe algoritme van kracht is, is het organisch bereik van bedrijfspagina’s gedaald. Door relevante en doelgerichte advertenties in te zetten heb je meer zekerheid dat Facebookgebruikers je content zien. Dat hoeft geen bakken met geld te kosten, maar kan ook kleinschalig.

9. Foto's
Gebruik Canva om je foto’s te bewerken voor het creëren van een eigen stijl en herkenning.

10. Filmpje
Met Quik selecteer je foto’s, waarvan vervolgens automatisch een filmpje wordt gemaakt. Het filmpje bevat rechtenvrije muziek en je kunt teksten toevoegen.

Meer weten over de mogelijkheden van een bedrijfspagina op Facebook? Lees dan het complete artikel van Birgitta van der Linden in Bakkers in bedrijf 5-2018, Vakblad IJs 47-2019, Vlees+ 4-2019 of Vismagazine 6-2019.

Lees ook
Bakker Ron krijgt HACCP-certificaat van Houwers Groep

Bakker Ron krijgt HACCP-certificaat van Houwers Groep

Tijdens de vakbeurs Bakkersvak kreeg Bakker Ron uit Deurne het HACCP-certificaat uitgereikt door Houwers Groep. Het inspectiebedrijf beoordeelde de bakkerij met een uitmuntende score, namelijk 92 van de 100 punten.

Nieuw beeldmerk voor de ambachtelijke bakker

Nieuw beeldmerk voor de ambachtelijke bakker

De Nederlandse Brood- en Banketbakkersondernemersvereniging (NBOV) introduceert het beeldmerk Dé Ambachtelijke Bakker. NBOV-leden kunnen met dit beeldmerk aan de consument duidelijk maken dat ze de ambachtelijke bakker of banketbakker zijn.

De voordelen van Instagram - Hoe bereik je de millennial?

De voordelen van Instagram - Hoe bereik je de millennial?

Nederland telt maar liefst 4,1 miljoen Instagramgebruikers, waarvan er dagelijks zo’n 2,1 miljoen actief zijn. En het engagement is volgens verschillende onderzoeken hoger dan bij andere sociale media. Het platform dat draait op foto’s en stories, trekt vooral millennials. Wat is de magische connectie tussen Instagram en millennials?

Zelfstandig werkend (desem) broodbakker omgeving Noordwijk

Zelfstandig werkend (desem) broodbakker omgeving Noordwijk

Wat ga je doen?Voor deze kleine ambachtelijke bakkerij zijn we per direct op zoek naar een zelfstandig werkend broodbakker. Je zal je bezighouden met het totale...

Broodbakker te Groningen

Broodbakker te Groningen

Wat ga je doen?Voor deze bakkerij zijn wij per direct op zoek naar een zelfstandig werkende broodbakker. Het betreft een fulltime functie voor langere tijd. Ook...

Operator Productie omgeving Kerkrade

Operator Productie omgeving Kerkrade

Wat ga je doen?Als operator productie ben je verantwoordelijk voor een goed verloop van de productie van het brood. Je bereidt deegsoorten, je bedient de machines...