Foto: Stichting Ambachtelijke Bakkerij

Social media is een belangrijk middel voor de bakkerij. Het zorgt voor extra zichtbaarheid bij bestaande én potentiële klanten. Plaats daarom regelmatig foto’s, berichten en filmpjes op bijvoorbeeld Twitter, Facebook en Instagram en laat zien wat je doet. Een tip van Stichting Ambachtelijke Bakkerij. Verdeel je week in thema's. 

Maak voor jezelf een planning van berichten. Kies bijvoorbeeld voor iedere dag van de week een thema en maak daarbij een relevant bericht.

Voorbeeld van een week in thema's

  • Maandag: vakkennis ➔ Verschillende soorten graan
  • Dinsdag: team ➔ Lia laat nieuw gebakje zien
  • Woensdag: product ➔ De bakker maakt een krentenbol
  • Donderdag: service ➔ Bezorgen doen we ook!
  • Vrijdag: aanbieding ➔ Broodje van de week voor € 3,00
  • Zaterdag: klant ➔ Gefeliciteerd, mevrouw Jansen!
  • Zondag: fun ➔ Bijvoorbeeld een mooie quote of een fraai beeld

Om bakkerondernemers te helpen hun verhaal te vertellen via deze online kanalen, werkt de Stichting Ambachtelijke Bakkerij samen met de gratis app Embrosa. Door deze samenwerking staan er voor leden van de SAB telkens weer leuke, interessante en relevante berichten klaar in de app over brood, banket en de bakkerij. Zo heb je altijd voldoende inspiratie bij de hand.

Even geen idee waar het deze week nu weer over moet gaan? In Embrosa vind je kant-en-klare berichten, die je direct kunt posten op Facebook, Twitter en Instagram. Je bent zelf de afzender en kunt eventueel je eigen foto’s uploaden of de tekst aanpassen, om de berichten een persoonlijk tintje te geven. Vind je bijvoorbeeld een interessant weetje over gevuld speculaas of het maken van chocoladeletters? Je vinkt het bericht aan, voegt heel eenvoudig een foto van je eigen producten toe en zet er eventueel nog een aanbieding bij. Hierna deel je het via je eigen social mediakanalen.

Meer weten over Embrosa en het gebruik van social media? Lees dan hier het complete artikel.

Altijd op de hoogte blijven?