Foto: Unsplash

De vakanties zitten er weer op en het gewone leven begint weer. Hoewel het gewone leven er dit jaar anders dan normaal uitziet door de corona. September heeft volgens Stichting Ambachtelijke Bakkerij een aantal leuke dagen waar de bakker op social media kan inhaken.

Zondag 13 september is het de dag van de chocolade. Een mooie reden om dit weekend extra aandacht aan je chocolade te schenken. Gebruik tijdens dit soort internationale dagen op sociale media ook Engelse #hashtags, om (foto’s van) je producten een nog groter bereik te geven.

Een andere mogelijk is 22 september, de start van de herfst. Het seizoen van warme smaken en specerijen. Ook wereld Alzheimerdag en burendag bieden de bakker mogelijkheden om zijn of haar ambacht te promoten. In dit artikel zet Stichting Ambachtelijke Bakkerij alle mogelijkheden op een rij. 

Social media

Vergeet tijdens deze bijzondere dagen ook je social media niet. Deel een aanbieding via je sociale kanalen of vertel hier iets meer over de achtergrond van het product van de dag. Juist in deze tijd van corona is er veel behoefte aan content die ons afleidt, gelukkiger maakt of een goed gevoel bezorgt. Daaraan kun je als ambachtelijke bakker zeker bijdragen! Maak hierbij gebruik van de onderstaande tips van Stichting Ambachtelijke Bakkerij.

1. Plaats goed nieuws
Zorg voor goed-nieuwsberichten, bijvoorbeeld over iets lekkers dat jullie hebben gebakken of over een leuke actie die jullie hebben bedacht.

2. Zorg dat je opvalt
Er is héél veel online content te vinden. Zorg dat je in die zee van informatie opvalt: door een goede kop voor je artikel te verzinnen of een heel aansprekende foto te plaatsen.

3. Call to action
Maak gebruik van een ‘call to action’: formuleer je kop of nieuwsbericht zo dat mensen nieuwsgierig raken en ze je winkel of webshop willen bezoeken.

4. Zorg voor op feiten gebaseerde content
Baseer je inhoud op feiten en maak het bericht zo interessant mogelijk.

5. Gebruik de app Embrosa
Laat je inspireren door de app Embrosa! In deze gratis app vind je kant-en-klare berichten die je eenvoudig op je eigen sociale media kunt delen. Er is een nieuw album toegevoegd met actuele en correcte berichten rondom het coronavirus. Bovendien vind je daar nu een weekplanning in plaats van een maandplanning om beter te kunnen inspelen op actualiteiten.

Meer weten over communiceren in coronatijd? Lees dan het complete artikel in het dossier Inspiratie of in Bakkers in bedrijf 6-2020.

Altijd op de hoogte blijven?