Het gebruik van social media is belangrijk. Het zorgt voor extra zichtbaarheid bij bestaande én potentiële klanten. Door middel van foto’s, berichten en filmpjes toon je op social media zoals Twitter, Facebook en Instagram regelmatig wat je doet en waarom je dat doet. Stichting Ambachtelijke Bakkerij geeft zeven tips.

  1. Blijf bij jezelf.
  2. Varieer met je berichten.
  3. Zorg voor mooie visuals (kijk hiervoor bijvoorbeeld in de beeldbank op ambachtelijkebakkerij.nu).
  4. Plan de berichten vooraf in (bijvoorbeeld met Embrosa).
  5. Vraag om reacties en antwoord dan ook.
  6. Balanceer met de inhoud van je berichten tussen product en team (zie kader ‘Verdeel de week in thema’s) op deze pagina’s).
  7. Stem je posts af op jouw type klant(en). Weet je niet goed wie jouw (potentiële) klanten zijn? Laat dan eens een gebiedsanalyse uitvoeren met behulp van de Stichting Ambachtelijke Bakkerij.

Om bakkerondernemers te helpen hun verhaal te vertellen via deze online kanalen, werkt de Stichting Ambachtelijke Bakkerij samen met de gratis app Embrosa. Door deze samenwerking staan er voor leden van de SAB telkens weer leuke, interessante en relevante berichten klaar in de app over brood, banket en de bakkerij. Zo heb je altijd voldoende inspiratie bij de hand.

Even geen idee waar het deze week nu weer over moet gaan? In Embrosa vind je kant-en-klare berichten, die je direct kunt posten op Facebook, Twitter en Instagram. Je bent zelf de afzender en kunt eventueel je eigen foto’s uploaden of de tekst aanpassen, om de berichten een persoonlijk tintje te geven. Vind je bijvoorbeeld een interessant weetje over gevuld speculaas of het maken van chocoladeletters? Je vinkt het bericht aan, voegt heel eenvoudig een foto van je eigen producten toe en zet er eventueel nog een aanbieding bij. Hierna deel je het via je eigen social mediakanalen.

 

 

 

Altijd op de hoogte blijven?