De afgelopen maanden zijn we overspoeld met informatie over corona. Via journaals en persconferenties op tv, berichten in de krant en sociale media, en natuurlijk via de vele verhalen van klanten in de winkel. Welk nieuws bied je in deze coronatijd zelf aan als bakkerij? Stichting Ambachtelijke Bakkerij geeft vijf tips voor online communicatie.

Om te blijven opvallen tussen al het online nieuws in deze periode, is het van belang om interessante en op feiten gebaseerde content te delen. Laat je dus niet verleiden om nieuwtjes over premature onderzoeken naar een vaccin of flauwe coronagrappen te delen. Beperk je tot de feiten en houd je liever bij je leest. Juist in deze periode is er namelijk zoveel behoefte aan content die ons afleidt, gelukkiger maakt of een goed gevoel bezorgt. Daaraan kun je als ambachtelijke bakker zeker bijdragen!

1. Plaats goed nieuws
Zorg voor goed-nieuwsberichten, bijvoorbeeld over iets lekkers dat jullie hebben gebakken of over een leuke actie die jullie hebben bedacht.

2. Zorg dat je opvalt
Er is héél veel online content te vinden. Zorg dat je in die zee van informatie opvalt: door een goede kop voor je artikel te verzinnen of een heel aansprekende foto te plaatsen.

3. Call to action
Maak gebruik van een ‘call to action’: formuleer je kop of nieuwsbericht zo dat mensen nieuwsgierig raken en ze je winkel of webshop willen bezoeken.

4. Zorg voor op feiten gebaseerde content
Baseer je inhoud op feiten en maak het bericht zo interessant mogelijk.

5. Gebruik de app Embrosa
Laat je inspireren door de app Embrosa! In deze gratis app vind je kant-en-klare berichten die je eenvoudig op je eigen sociale media kunt delen. Er is een nieuw album toegevoegd met actuele en correcte berichten rondom het coronavirus. Bovendien vind je daar nu een weekplanning in plaats van een maandplanning om beter te kunnen inspelen op actualiteiten.

Meer weten over communiceren in coronatijd? Lees dan het complete artikel in het dossier Inspiratie of in Bakkers in bedrijf 6-2020.

Altijd op de hoogte blijven?