Stichting Ambachtelijke Bakkerij geeft vijf tips voor online communicatie

Stichting Ambachtelijke Bakkerij_online communiceren

De afgelopen maanden zijn we overspoeld met informatie over corona. Via journaals en persconferenties op tv, berichten in de krant en sociale media, en natuurlijk via de vele verhalen van klanten in de winkel. Welk nieuws bied je in deze coronatijd zelf aan als bakkerij? Stichting Ambachtelijke Bakkerij geeft vijf tips voor online communicatie.

Om te blijven opvallen tussen al het online nieuws in deze periode, is het van belang om interessante en op feiten gebaseerde content te delen. Laat je dus niet verleiden om nieuwtjes over premature onderzoeken naar een vaccin of flauwe coronagrappen te delen. Beperk je tot de feiten en houd je liever bij je leest. Juist in deze periode is er namelijk zoveel behoefte aan content die ons afleidt, gelukkiger maakt of een goed gevoel bezorgt. Daaraan kun je als ambachtelijke bakker zeker bijdragen!

1. Plaats goed nieuws
Zorg voor goed-nieuwsberichten, bijvoorbeeld over iets lekkers dat jullie hebben gebakken of over een leuke actie die jullie hebben bedacht.

2. Zorg dat je opvalt
Er is héél veel online content te vinden. Zorg dat je in die zee van informatie opvalt: door een goede kop voor je artikel te verzinnen of een heel aansprekende foto te plaatsen.

3. Call to action
Maak gebruik van een ‘call to action’: formuleer je kop of nieuwsbericht zo dat mensen nieuwsgierig raken en ze je winkel of webshop willen bezoeken.

4. Zorg voor op feiten gebaseerde content
Baseer je inhoud op feiten en maak het bericht zo interessant mogelijk.

5. Gebruik de app Embrosa
Laat je inspireren door de app Embrosa! In deze gratis app vind je kant-en-klare berichten die je eenvoudig op je eigen sociale media kunt delen. Er is een nieuw album toegevoegd met actuele en correcte berichten rondom het coronavirus. Bovendien vind je daar nu een weekplanning in plaats van een maandplanning om beter te kunnen inspelen op actualiteiten.

Meer weten over communiceren in coronatijd? Lees dan het complete artikel in het dossier Inspiratie of in Bakkers in bedrijf 6-2020.

Lees ook
Voorkomen is beter

Voorkomen is beter

Een interessante vraag die je jezelf als ondernemer af en toe moet stellen: waarom koopt iemand niet bij mij? Vertaald naar de NBOV luidt die: waarom wordt iemand geen lid van de NBOV? De laatste weken heb ik daarom veel contact gehad met ondernemers die de toegevoegde waarde van de NBOV niet zien. Sommigen zijn nooit lid geweest; anderen hebben recent...

Alea Publishers lanceert vacaturesite Foodbanen.nu

Alea Publishers lanceert vacaturesite Foodbanen.nu

Alea Publishers, uitgever van vakbladen zoals EVMI en Bakkers in Bedrijf, lanceert op 19 oktober Foodbanen.nu. Door de samenwerking met een aantal andere uitgevers groeit deze nieuwe vacaturewebsite voor de Agro, Food & Drinks-branches binnen een paar weken naar een bereik van meer dan 300.000 professionals.

Ambachtelijk IJscentrum past coronaprotocol ijssalons aan

Ambachtelijk IJscentrum past coronaprotocol ijssalons aan

Het kabinet kondigde 13 oktober nieuwe coronamaatregelen aan en stelde een gedeeltelijke lockdown in. Daarom past de Vereniging Ambachtelijk IJscentrum het coronaprotocol voor ijssalons weer aan.

Allround broodbakker omgeving Doorn

Allround broodbakker omgeving Doorn

Wat ga je doen?Ben jij een bakker/ ovenist? Dan is deze vacature zeker weten iets voor jou! Door een verschuiving in het personeelsbestand komt er binnen het bestaande...

Enthousiaste broodbakker, omgeving Hoogezand

Enthousiaste broodbakker, omgeving Hoogezand

Wat ga je doen?Wil jij werken in een bakkerij waarbij jouw (nieuwe) ideeën welkom zijn en waarbij je kan meedenken over nieuwe producten? Wij zoeken voor een...

Broodbakker in Den Haag

Broodbakker in Den Haag

Wat ga je doen? Ter uitbreiding van het huidige team komt er een functie van allround broodbakker bij. Deze is voor de lange termijn en voor 38 uur per week. In...