Start 'Miss Oliebol'-verkiezing

30 november 2016

WAGENINGEN - De Stichting Ambachtelijke Bakkerij gaat deze decembermaand opnieuw in samenwerking met radiozender 100% NL op zoek naar de leukste oliebollenverkoopster van Nederland. “Zowel in 2014 als 2015 hebben we met deze campagne in drie weken tijd ruim drie miljoen unieke luisteraars bereikt”, aldus Sandra Pluim, coördinator van de Stichting Ambachtelijke Bakkerij. “Veel luisteraars komen in aanraking met de boodschap en gaan voor de prijs. Hiermee willen we meer traffic naar de winkelvloer van de ambachtelijke bakker creëren, maar vooral landelijk de aandacht vestigen op de kwalitatief uitstekende oliebollen van de ambachtelijke bakker.”

Nomineren tussen 12 en 18 december

Iedereen kan een vriendelijke, mooie, gezellige of goede oliebollenverkoopster opgeven voor de verkiezing via de website of app van 100%NL. Nomineren van een verkoopster voor de titel Miss Oliebol 2016 gebeurt tussen 12 en 18 december. Vanaf 19 december kan er gestemd worden op de tien geselecteerde Missen. Dinsdag 27, woensdag 28 en donderdag 29 december wordt er dagelijks één eind finaliste bekend gemaakt. Op vrijdag 30 december zullen deze 3 finalisten in de studio aanwezig zijn en wordt Miss Oliebol 2016 live bekend gemaakt.

Maak elke dag kans op 50 oliebollen

Alle consumenten die nomineren of stemmen, maken in de actieperiode iedere dag kans op vijftig gratis oliebollen, die zij bij een ambachtelijke bakker in de buurt kunnen ophalen. De kosten hiervoor kunnen bakkers declareren bij de Stichting Ambachtelijke Bakkerij. Pluim is blij met het vervolg van de verkiezing Miss Oliebol. “We bereiken hiermee miljoenen consumenten door het hele land, die erop worden geattendeerd dat je ook voor de lekkerste oliebollen bij je ambachtelijke bakker moet zijn. Dat vind ik een belangrijke boodschap.”

Radiospot

Naast de zoektocht van Miss Oliebol wordt er vanaf 6 december al over de hele dag heen reclame gemaakt voor de ambachtelijke bakker. De website www.uwambachtelijkebakker.nl staat weer live en helemaal in het teken van de oliebollen. Consumenten worden hier door de reclamespot ook naartoe verwezen en kunnen de dichtstbijzijnde bakker hier ook vinden.

Altijd op de hoogte blijven?