Start landelijke campagne voor ambachtelijke bakker

18 april 2017

Vandaag starten de NBOV en de Stichting Ambachtelijke Bakkerij met een gezamenlijke landelijke radio-, tv- en onlinecampagne voor de ambachtelijke bakker.

Campagne voor ambachtelijke bakker

De gezamenlijke campagne is opgezet om de sfeer, het vakmanschap en de beleving van de ambachtelijke (banket)bakker over te brengen op alle consumenten. In de tv-spot draait het dan ook om de beweging van de consument richting de bakkerswinkel, niet zo zeer om de producten zelf. “Zo kan de consument er eigenlijk niet meer omheen: voor brood en banket ga je naar de ambachtelijke bakker!”

Reclamespots en posters

Om de juiste doelgroepen te bereiken, zetten de NBOV en de Stichting Ambachtelijke Bakkerij verschillende middelen in. Op NPO 1, 2 en 3 worden reclamespots uitgezonden. Op radiostation 100%NL hoort de luisteraar dagelijks op de hele uren als laatste reclame voor het nieuws het radiospotje van de campagne. Verspreid over heel Nederland worden grote posters op centraal stations, steden en winkelcentra opgehangen.

Online

Ook online zijn er verschillende activiteiten. Bij het terugkijken van een NPO-uitzending op uitzendinggemist.nl komt er eerst een niet te onderbreken reclamespot van de campagne. Dezelfde spot gaat ook vooraf aan video’s op onder andere NU.nl. De campagne heeft een eigen Facebookpagina (@uwambachtelijkebakker). Hier wordt via posts en vlogs meer informatie gegeven over de ambachtelijke bakker.

www.uwambachtelijkebakker.nl

Om consumenten meer informatie te geven en de bakker centraal te stellen, is www.uwambachtelijkebakker.nl de afzender van de campagne. Hier zijn ook de tv- en radiospot te bekijken en beluisteren. Ook het uitzendschema is hier terug te vinden.

Duur van de campagne

De tv- en radiospots starten op 18 april en lopen door tot eind mei. De posters worden tussen half april en eind mei geplaatst. De onlinespots starten op 18 april. De campagne krijgt na de zomer een vervolg van 4 tot 6 weken.

Altijd op de hoogte blijven?