Speltdegen bij Van der Pol

12 februari 2015

WIJK EN AALBURG - De vraag naar gezondere producten stijgt de laatste jaren enorm. De consument gaat steeds bewuster om met haar keuzes in voedingsmiddelen en ingrediënten. Van der Pol introduceert daarom tijdens Bakkersvak in Rosmalen twee nieuwe degen op speltbasis. Vol van smaak, met specifieke eigenschappen en vooral geproduceerd om ook de genietmomenten een gezonder karakter te geven. Zodat er nog meer argumenten zijn voor de consument om lekkers bij de bakker te kopen.

Innovatieve recepturen

Bij de doorontwikkeling van de degen legt Van der Pol de focus op innovatieve recepturen en trends. De vraag naar speltproducten is in het afgelopen jaar sterk gestegen. Dit oergraan is vooral populair vanwege haar gezonde eigenschappen. Veel voedingsdeskundigen geven aan dat speltproducten verschillende mineralen en vitamines bevatten die positieve bijdragen leveren ten aanzien van onze gezondheid. Bovendien geven zij aan dat spelt vriendelijker is voor het darmstelsel dan andere graansoorten.

Rustige werking

Het 100% spelt bladerdeeg heeft een rustige werking en is daarom uitermate geschikt voor zoutjes of crackers. Het spelt croissantdeeg heeft een heel mooie werking en is uiteraard geschikt om croissants mee te maken, maar natuurlijk ook allerlei snacks met verrassende smaakcombinaties, zoals Thaise curry, couscous of zoete paprika.

Uniek eindproduct

De halffabrikaat deegblokken zijn verkrijgbaar in het handzame formaat van 3kg. Ook bij deze producten is het heel goed mogelijk na het verwerken de producten in te vriezen en af te bakken naar aanleiding van de vraag. Zo kan de bakker rationeel unieke eindproducten maken met in meerdere opzichten een bijzonder goede basis.

Inspiratieboekje

Tijdens Bakkersvak op 8 en 9 maart (Stand B1009) zal Van der Pol de nieuwe degen introduceren. Het inspiratieboekje is dit voorjaar afgestemd op de nieuwe degen, zodat de bakker veel mooie ideeën krijgt aangeboden over welke eindproducten typisch spelt kunnen zijn, welke smaakcombinaties steeds meer opkomen en hoe de extra verkoopargumenten invloed kunnen hebben op het beslissingsmoment van de klant.

Altijd op de hoogte blijven?