Speel je troefkaart op Bakkersvak

Bakkersvak FOODbase

“Ik zit te veel met mijn kop in de deegkuip”, “Mijn klanten beoordelen mijn producten wel” en “Een bakkerij kopen of verkopen kost jaren”: een greep uit de stellingen die bezoekers van Bakkersvak moeten prikkelen om na te denken over hun toekomst. Die ligt volgens Bakery Nexus, FOODbase en Rabobank vooral in nieuwe samenwerkingen buiten de gebaande paden. Vandaar dat ze gezamenlijk, met de steun van de beursorganisatie, bakkers uitnodigen om in hun stand hun kaarten op tafel te leggen.

Onder de noemer ‘Klaar voor de toekomst? Speel je kaart!’ laten de drie partijen bezoekers kiezen uit stellingen op kwartetkaarten. Bakery Nexus prikkelt met stellingen over Mensen, FOODbase over Markt en Rabobank over Momenten. De drie partijen roepen bakkers op om over de stellingen met ze in gesprek te gaan. En ze laten zelf zien hoe ze elkaar aanvullen door samen te werken. Tamara Hoogerwaard van Bakery Nexus: “Wij vertegenwoordigen natuurlijk de jonge honden in de bakkerijbranche. Die branche is best traditioneel en wij schudden die zo nu en dan graag een beetje op. Maar wel op een positieve manier en met constructieve suggesties. Wat we op Bakkersvak doen, is een mooie vorm van anders samenwerken.”

Beslissende momenten in de bedrijfsvoering

Dat beaamt Frank Janssen van FOODbase: “Onze branche staat onder druk en dat voelen bakkers en leveranciers. De sleutel ligt in het bundelen van krachten te midden van de versnippering. Dat doen we op Bakkersvak met Bakery Nexus en Rabobank en daar blijft het wat mij betreft niet bij.” Martijn Rol van Rabobank Food: “Het is mooi om te zien hoe we gedrieën bakkers aan het denken kunnen zetten. Over de kracht van mensen, de mogelijkheden van de lokale markt en - vanuit Rabobank - over beslissende momenten in de bedrijfsvoering die vragen om keuzes. Bij die keuzes staan we graag naast de bakkers, zodat ze klaar zijn voor morgen.”

De toekomst van de branche

Bezoekers kunnen in het midden van stand G104 op Bakkersvak uit twaalf kaarten het thema en onderwerp kiezen dat ze aanspreekt. De mensen van Bakery Nexus, FOODbase en Rabobank gaan met de bakkers daarna in de hoeken met ze in gesprek over hun reactie op de stelling. Easyfairs, de organisator van Bakkersvak, zorgt voor een opvallende stand als mooi platform voor deze missie. Patrick Huijs van Easyfairs: “Tijdens Bakkersvak zorgen we ervoor dat ondernemers, leveranciers en andere partijen niet alleen bij elkaar komen, maar ook datgene vinden waar ze nu én in de toekomst iets aan hebben. Wij noemen dat een ‘Visit the future’-gevoel, of in dit geval ‘Klaar voor Morgen’. We hopen met deze opzet aan te wakkeren dat alle partijen in de sector met elkaar in gesprek gaan over de toekomst van de branche.”

Dossiers
Lees ook
Gedrag van de consument in kaart

Gedrag van de consument in kaart

Hoe ziet de toekomst van foodwinkels zoals de bakkerswinkel eruit? Susanne Danes, projectmanager marketing bij FoodBase, gaat in een reeks van drie artikelen in op ‘De klant van morgen’. In deze eerste aflevering: drie recente ontwikkelingen ten aanzien van consumentengedrag.

Handen uit de mouwen

Handen uit de mouwen

Je bakkerij staat bomvol ervaren en gemotiveerd personeel. Het magazijn puilt uit van de grondstoffen, want alles is voorradig bij je leverancier en kun je tegen aantrekkelijke prijzen inkopen. Een droom!? Ja, helaas wel. De werkelijkheid is een stuk weerbarstiger.

Communicatieadvies tijdens Bakkersvak

Communicatieadvies tijdens Bakkersvak

Bereik jij je klanten wel goed genoeg? Straalt je website uit wie je bent als ondernemer? Wil je aandacht voor een bijzonder evenement, of wil je je jubileum vieren met een eigen magazine? Bakkers in bedrijf helpt je graag op weg.