Spaaractie voor Bricks-speelgoedbakkerij

26 februari 2021 Redactie Bakkers in bedrijf

Royal Steensma, Debic en Bakeplus starten een spaaractie waarmee klanten van ambachtelijke bakkers sparen voor een speelgoedbakkerij die ze thuis zelf kunnen bouwen. Ook zijn er speciale Bricks-gebakjes ontwikkeld. Het doel is om meer traffic en extra omzet voor bakkers te genereren. 

Klanten verdienen de Bricks-bakkerij door een volle stempelkaart in te leveren. Iedere 10 euro levert een stempel op, bij 15 stempels heeft de klant een volle kaart. Om de omzet een nog grotere impuls te geven zijn de speciale Bricks-gebakjes ontwikkeld, gebundeld in een receptenboekje.

Inspelen op trends

De spaaractie voor de Bricks-bakkerij speelt in op een aantal trends. Door de coronacrisis kopen consumenten meer bij lokale ondernemers en kiezen voor lokale producten. Daarnaast maken mensen het thuis gezellig. Daarvoor ontwikkelden culinair adviseurs Dré Eversteijn (Debic) en Pascal Goverde (Royal Steensma) samen verleidelijke gebakjes, met een knipoog naar de Bricks-bouwstenen. Tot slot haakt de spaaractie op de opkomende trend van nostalgisch speelgoed als bouwsteentjes en knikkeren.

Extra omzet

Royal Steensma, Debic en Bakeplus zien de Bricks-spaaractie als een middel om bestaande en nieuwe klanten blijvend te binden aan de ambachtelijke bakker en de gemiddelde besteding per klant te verhogen. Bakkerij Monitor heeft berekend dat in 2020 de gemiddelde besteding per transactie per klant in de bakkerswinkel €7,94 was, incl. 9% btw. Met deze actie kunnen bakkers extra omzet en marge behalen, zeker met ondersteuning van de actiematerialen en Bricks-gebakjes in de winkel.

Actiepakket

Bakkers die willen deelnemen of vragen hebben, kunnen dat melden bij hun accountmanagers. Bij deelname kopen ze een starterspakket bestaande uit 24 speelgoedbakkerijtjes, promotiemateriaal voor in de winkel, stempelkaarten, stempel en -kussen. Daarnaast kunnen ze korting krijgen op het starterspakket bij aankoop van de grondstoffen voor het Bricks-gebak – zoals boter, room, kapselmix of fruitvulling. Aanvullende pakketten zonder promotiemateriaal zijn beschikbaar om bij te bestellen.

Start voor Pasen

Het advies is om de spaaractie voor Pasen te starten, zodat de bakker de klanten die speciaal daarvoor naar de winkel zijn gekomen ook stimuleert om na Pasen terug te komen. Meld je als bakker snel aan om deel te nemen aan deze Bricks-bakkerij spaaractie, want op is op. Deze spaaractie is exclusief ontwikkeld voor ambachtelijke bakkers en wordt niet ingezet in het grootwinkelbedrijf.

Altijd op de hoogte blijven?