Sonneveld is sweet60

7 maart 2016

ROSMALEN - Sonneveld bestaat dit jaar zestig jaar. En dat viert het bedrijf met barista’s die bezoekers van de Bakkersvak bij het naar binnen gaan en weer weggaan koffie serveren. Met de traktaties wil Sonneveld wat terugdoen aan haar trouwe klanten.

Het bedrijf heeft ook nieuwe koeksoorten en speciaal voor vaste klanten een sweet60-taartje. “Deze is zowel zoet als zout, met karamel en zeezout”, vertelt Marie-Claire van der Schoor van het bedrijf.

Dit is ook om te tonen dat het bedrijf onderdeel uitmaakt van Orkla Food Ingredients. Hierin zitten 15 bedrijven in grondstoffen. Sonneveld is van oudsher sterk in brood. “Banket is toch een wat nieuwe wereld voor ons.”

Fermenson

Op de IBA, vorig jaar september, lanceerde Sonneveld Fermenson. Dit is geen zuurdesem maar een gebruiksklaar voordeeg. Het is een starter om zeker twee, drie dagen malsheid te behouden, zonder broodverbeteraar.

Het zorgt volgens Frank van der Giessen van Sonneveld voor transparantie voor de klant. Het gaat om puur natuurlijke ingrediënten: water, bloem, suiker, zout en een startercultuur van micro-organismen uit gist. Het is E-nummervrij en bevat geen aroma’s.

Het product is, vóór het op de markt is gebracht, eerst een jaar lang getest. Sinds de introductie zijn volgens Van der Giessen al veel klanten overgestapt. Vanwege het succes komt er over een maand ook een versie voor kleinbrood.

Altijd op de hoogte blijven?