Sonneveld: FermenSon Luxe voor klein- en vruchtenbrood

PAPENDRECHT - Sonneveld breidt de FermenSon-lijn wegens succes uit met FermenSon Luxe: een gebruiksklaar voordeeg dat speciaal is ontwikkeld voor de bereiding van klein- en vruchtenbrood met een authentiek karakter. Met FermenSon speelt de bakker eenvoudig in op de vraag van de meest veeleisende klanten en biedt hij transparantie. Eerst met grootbrood op basis van FermenSon Prestige, maar nu ook met klein- en vruchtenbrood op basis van FermenSon Luxe.

Authentiek karakter

FermenSon versterkt de echte broodsmaak. Het gebruiksklare voordeeg stelt de ambachtelijke bakker in staat om op authentieke wijze brood te bereiden. Een bereidingsproces dat anders is dan voorheen, niet arbeidsintensief en tijdrovend, altijd kan worden toegepast en iedere dag een constante broodkwaliteit geeft. Met FermenSon is de bakker altijd verzekerd van vers brood met een pure smaak en van ambachtelijke kwaliteit, stelt Sonneveld.

Lagere dosering

Vanwege de unieke samenstelling is de dosering van FermenSon vele malen lager dan bij een eigenbereid voordeeg. Daar­naast zorgt het product voor een stabiele, constante functionaliteit. De functionele voordelen voor de bakker zijn: een optimale deegstabiliteit, een mooie kruimstructuur, een veerkrachtige kruim en een langere versheid van het brood. Ook is FermenSon zes maanden houdbaar buiten de koeling, ook na opening, belooft Sonneveld.

Declaratie

De laatste jaren is onder consumenten een sterke groei te zien in de vraag naar natuurlijke producten met een beperkt aantal ingrediënten. Op het etiket van het gebakken brood mag FermenSon gedeclareerd worden als ‘voordeeg’ (tarwe).

Logo-Sonneveld-300x95
Lees ook
Kansen voor bakkers tijdens de feestdagen

Kansen voor bakkers tijdens de feestdagen

De herfst doet zijn intrede. Tijd om ons op te maken voor de feestdagen. Die zullen er dit jaar anders uitzien dan anders. De wens om uit te pakken zal er echter niet minder om zijn, bijvoorbeeld met lekker eten. Leveranciers proberen de bakker zoveel mogelijk te ontzorgen en de kans te geven zich te onderscheiden. Met vandaag Sonneveld en Royal Steensma.

Bakeplus en Sonneveld lanceren Smaakmakers campagne

Bakeplus en Sonneveld lanceren Smaakmakers campagne

BEDRIJFSINFORMATIE - Samen lanceren Bakeplus en Sonneveld de campagne Smaakmakers, waarin zij acht inspirerende, smaakvolle producten presenteren voor het na- en voorjaar. Met deze samenwerking komen twee specialisten bij elkaar. Sonneveld met de kennis van broodverbetermiddelen voor vruchtenbrood in combinatie met de juiste meel- of bloemkwaliteit...

Afstand houden blijkt lastig

Afstand houden blijkt lastig

Voor ondernemers waren de afgelopen maanden spannend. Welke impact zou de crisis hebben op hun bedrijf? Ook voor medewerkers waren het onzekere tijden. Is het veilig om te gaan werken, voldoen de hygiënemaatregelen en heb ik straks nog een baan? In Bakkers in bedrijf 6-2020 vertellen medewerkers hoe zij de coronatijd ervaren. Vandaag het verhaal van...

Semi industrieel bakker omgeving Amsterdam

Semi industrieel bakker omgeving Amsterdam

Wat ga je doen?In deze fulltime functie (38 uur in wisselende diensten 3 ploegen) werk je zowel met machines als met de hand. De werkzaamheden voer je uit in de...

Filiaalleider bakkerswinkel omgeving Veendam

Filiaalleider bakkerswinkel omgeving Veendam

Wat ga je doen?Je houdt je voornamelijk bezig met: > verkoop van brood en banket > personeelsbeheer > voorraadbeheer/ dagelijkse bestellingen > administratie en...

Allround broodbakker omgeving Doorn

Allround broodbakker omgeving Doorn

Wat ga je doen?Ben jij een bakker/ ovenist? Dan is deze vacature zeker weten iets voor jou! Door een verschuiving in het personeelsbestand komt er binnen het bestaande...