Sinterklaascampagne helpt de ambachtelijke bakker

31 augustus 2019

Ondanks het mooie weer van de afgelopen dagen zullen veel bakkers al bezig zijn met de donkere dagen van december. Met de feestdagen, maar natuurlijk ook met het Sinterklaasfeest. De kans voor de ambachtelijke bakker om zich te profileren met producten als (gevulde) speculaas, marsepein en chocoladeletters. Om de bakkers daarbij te helpen introduceren Bakeplus en partners een sfeerpakket voor in de winkel.

“Vijftien jaar geleden zijn we gestart met onze Sinterklaasactiviteiten om de periode rondom 5 december meer onder de aandacht te brengen van de consument”, vertelt de werkgroep achter de campagne. “Veel ogen zijn vanaf het najaar gericht op de kerstdagen, maar juist ook rondom Sinterklaas heeft de ambachtelijke bakker zoveel prachtige producten in het assortiment. Daarop vestigen wij heel graag de aandacht. Wij willen bakkers ondersteunen om consumenten de optimale Sinterklaasbeleving te bieden, ambachtelijke bakkersproducten te promoten en de verkoop daarvan te stimuleren.”

In het sfeerpakket zitten een Sinterklaaspop van 1,20 meter hoog en een veertiental vrolijke - neutraal getinte - Pietjes. Ook zit er een handleiding bij. “Het is niet de bedoeling deze Pietjes zomaar lukraak in de winkel te plaatsen. De Pietjes zijn 35 tot 45 centimeter hoog en vallen met hun fleurige pakjes goed op. Ze hebben verschillende houdingen, dus je kunt ze in een etalage zetten of aan het plafond hangen. Wij adviseren: doe dat slim. Met een Pietje verhoog je namelijk de attentiewaarde van een nabijgelegen product enorm. Met het sfeerpakket reiken wij de bakker middelen aan om impulsaankopen te stimuleren.”

Onderdeel van de campagne is niet alleen het sfeerpakket, maar ook het te voeren predicaat ‘Uw bakker, Hofleverancier van de Sint’. “Voor bakkers is Sinterklaas het uitgelezen moment om de vitrine te vullen met (gevulde) speculaas, boterletters, marsepein en chocolade. Wat is mooier dan je als bakker te profileren als hofleverancier van de goedheiligman voor al dat lekkers?”, aldus de werkgroep.

De partners van de Sinterklaascampagne zijn: Bakeplus, Dobla, Koekjesbakkerij Veldt, FrieslandCampina, CSM-Bakery Solutions en Dossche Mills Meneba. Ga voor meer informatie naar de website van Bakeplus.

 

 

 

Altijd op de hoogte blijven?