Sigep bijna van start

Sigep 2019_4

Zaterdag 12 maart start de bekende ijsbeurs Sigep in Rimini. Tot en met 16 maart kunnen bezoekers hier terecht voor de laatste trends en nieuwe producten op het gebied van ijs, patisserie, brood, chocolade en koffie. Wat staat er allemaal op het programma?

De 43e editie van Sigep richt zich vooral op de out-of-home ijsmarkt. De beurs biedt volop gelegenheid om zaken te doen, te netwerken, kennis te delen en de producten te zien en te proeven. 950 bekende merken tonen hun nieuwste producten op een beursvloer van 90.000 m2. Het internationale karakter van Sigep trekt bezoekers van over de hele wereld. De organisatie verwacht bezoekers uit meer dan 70 landen.

Openingsceremonie

De beurs start zaterdag 11.00 met de officiële opening. Lorenzo Cagnoni, voorzitter van de beursorganisatie Italian Exhibition Group, spreekt. Daarnaast zijn er speeches van Jamil Sadegholvaad (burgemeester Rimini), Stefano Bonaccini (president regio Emilia-Romagna) en Gian Marco Centinaio (Staatssecretaris voor landbouw-, voedsel- en bosbouwbeleid).

Geen nieuws van Vakblad IJs meer missen? Schrijf je dan in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Duurzaamheid

Duurzaamheid in een belangrijk thema, ook voor ondernemers van ijssalons, patisseries, bakkerijen en koffie. Daarom staat dit thema centraal op de beurs. Zo vindt er op zaterdag een lezing plaats met het thema ‘Duurzaamheid als motor voor de groei van uit eten gaan’. Verschillende experts gaan hierover in gesprek.

Meesters van ambachtelijk ijs

Ook keert duurzaamheid samen met productinnovatie terug bij de verschillende events, wedstrijden en demonstraties.Op Sigep tonen verschillende meesters hun kunsten op het gebied van ambachtelijk ijs, patisserie, brood en koffie. Op het programma staan onder andere de wedstrijd Sigep Gelato D’oro, presentatie brood in de moderne bakkerij en de demonstratie hoe maak je drie sterren patisserie.

Tot slot kunnen bezoekers terecht in het Vision Plaza. Hier zijn alle dagen presentaties over trends in de toeleveringsketen, consumenten, technologieën en marktstrategieën.

Dossiers
Lees ook
Bakkers in de media - week 32

Bakkers in de media - week 32

Bakken voor de buurt, de oudste bakkerij van Nederland en niet meer 's nachts bakken. Wat lazen we deze week over de branche? Een greep uit de media.

Bakker Bart genomineerd voor Retailer of the Year

Bakker Bart genomineerd voor Retailer of the Year

Bakker Bart is in de categorie Eten en Drinken genomineerd voor Retailer of the Year. In deze categorie neemt de bakkersformule het op tegen Keurslager, Gall & Gall, Mitra Drankenspeciaalzaken en Xenos.

September start campagne 'Brood, goed verhaal'

September start campagne 'Brood, goed verhaal'

In september start het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) met de campagne ‘Brood, goed verhaal’. Deze campagne is te zien via televisie, social media, online video en print.