Sigep 2022: Nieuw logo, nieuwe koers

Sigep_foto Sigep BIB 10-2021_1

Vanwege de coronacrisis vond Sigep afgelopen jaar volledig digitaal plaats. De beursorganisatie heeft het coronajaar aangegrepen om de beurs eens goed onder de loep te nemen. In september presenteerde zij een nieuw logo en een nieuwe missie. De organisatie presenteert de beurs nu vooral als platform voor zakelijke professionele groei.

Foto's: Sigep

Bijna dertig paviljoens en duizend exposanten staan na twee jaar pandemie klaar om zich weer in levenden lijve te presenteren. De 43ste editie van de bekende Italiaanse beurs in Rimini – rond ijs, patisserie, brood, chocolade en koffie – vindt plaats van 22 tot 26 januari. Leidende thema’s dit jaar zijn productinnovatie en duurzaamheid.

Op het Vision Plaza zijn non-stop lezingen over trends in de productieketen, consumenten, technologieën en marktstrategieën wereldwijd. Daarnaast zijn er vier ‘arena’s’ gericht op ambachtelijk ijs, banket, brood en koffie. Hier vinden tal van evenementen, wedstrijden en demo’s plaats met internationale grootheden uit de ambachtelijke zoetwarenwereld.

Nieuwe koers

Sigep_foto Sigep BIB 10-2021_2

De Italian Exhibition Group (IEG), die Sigep organiseert, wil met een aangepast logo en dito missie een nieuwe koers voor het voetlicht brengen. Sigep wordt ‘The Dolce World Expo’, waarmee de organisatie meer aandacht wil genereren voor smaak en de Italiaanse interpretatie van ‘dolce’. “De tijd was rijp om het logo te actualiseren in klassiek-Italiaanse stijl”, aldus Sigep-baas Corrado Peraboni, van de Italian Exhibition Groep. “Sigep viert dolce in de Italiaanse geest van warmte, nabijheid en creatieve flair. Wij onthullen innovaties en delen de tools om marktveranderingen te interpreteren.”

Onderzoek

De nieuwe koers van Sigep komt op een moment dat de markt een positieve ontwikkeling doormaakt. De organisatie heeft het afgelopen jaar de ontwikkelingen op het gebied van ijs, brood, banket, chocolade en koffie onderzocht. Uit dat onderzoek blijkt dat er wereldwijd een stijging te zien is in de ambachtelijke ijs- en banketsector. De cijfers laten ook een stijging zien ten opzichte van 2019, dus vergeleken met de situatie voor corona.

Lees hier alles over het coronaprotocol voor een veilige beurs.

Dossiers
Lees ook
Bakkerij Franssen in Epen krijgt predicaat Hofleverancier

Bakkerij Franssen in Epen krijgt predicaat Hofleverancier

Ter gelegenheid van het honderdjarig bestaan van het bedrijf ontving Bakkerij Franssen in Epen zondag 15 mei het predicaat ‘Bij Koninklijke Beschikking Hofleverancier’. Gouverneur Roemer overhandigde de oorkonde aan eigenaars Jos en Miranda en hun dochter Tamara Hoogervorst.

Bakkers in de media - week 19

Bakkers in de media - week 19

Zorgen om graan, de liefde voor het bakkersvak en paniek over lokale lekkernij het appelsleetje. Wat verscheen er afgelopen week in de media over bakkersbranche?

Alles over ijsbereiding in -12°C Gelato

Alles over ijsbereiding in -12°C Gelato

Binnenkort verschijnt er een nieuw boek over ijsbereiden, -12°C Gelato van Bas van Haaren en Nils Hendrikse. Het boek biedt een schat aan informatie voor de professionele ijsbereider, met techniek, recepten en de mooiste desserts.