September start campagne 'Brood, goed verhaal'

Brood goed verhaal_NBC

In september start het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) met de campagne ‘Brood, goed verhaal’. Deze campagne is te zien via televisie, social media, online video en print.

NBC wil met de campagne op een prikkelende, verhalende manier vertellen over alle voedzame kanten van brood en aansluiten op de behoefte van mensen aan informatie over voeding en gezondheid. Brood heeft niet altijd het imago van een gezond en duurzaam product. Veel mensen denken bijvoorbeeld dat koolhydraten uit brood slecht zijn of dat brood een dikmaker is.

Mythes ontkrachten

Met de campagne wil NBC mythes ontkrachten en mensen ervan bewust maken dat brood voedzaam, vers en veelzijdig is. Vanaf 1 september is de video ‘Succesverhaal – over de korrel die zo lekker in z’n vliesje zit’ te zien, zowel op de televisie, online en via social advertising campagnes via Facebook en Instagram. In november vindt een tweede online-flight plaats, met de video’s het ‘Onzinverhaal, de feiten op tafel’ en het ‘Sterke verhaal, de superpowers van brood’.

Daarnaast kunnen bakkers ook zelf het goede verhaal over brood verspreiden. Op Brood.net staat materiaal wat bakkers hiervoor kunnen gebruiken. Gedurende de loop van de campagne wordt deze pagina gevuld met nieuw materiaal.

Geen nieuws van Bakkers in bedrijf meer missen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke woensdag het laatste nieuws. 

Inschrijven nieuwsbrief

Activiteiten najaar

Dit najaar vinden nog meer activiteiten van het NBC plaats. Zo vindt in oktober de focusgroep ‘Blik op volkoren’ plaats. Op 20 oktober in het Akoesticum te Ede en op 24 oktober in Mechelen in België. “Met deze focusgroep willen we een aanvalsplan voor volkoren vormgeven. Hoe kunnen we op een activerende manier over volkoren praten? Wat blijft hangen bij de consument? En welke stappen kan een bakker, cateraar of retailer doen om klanten te overtuigen volkoren te kopen?”

In oktober verschijnt ook een artikel over brood en micronutriënten voor voedingsprofessionals in vakblad Voeding Nu. En in november komt er educatiemateriaal voor scholen beschikbaar. Dit bestaat uit een boekje over brood bij het ontbijt voor de onderbouw en een poster over het reisverhaal voor de bovenbouw.  Ook meet NBC dan de effecten van de campagne.

Ga voor meer informatie over deze campagne en andere activiteiten naar de website van NBC.

Dossiers
Lees ook
Kick-off EU-campagne ‘Brood, goed verhaal.’

Kick-off EU-campagne ‘Brood, goed verhaal.’

Op 1 september vond de officiële start plaats van de EU-campagne ‘Brood, goed verhaal. Met graan uit Europa.’ De samenwerking tussen NBC (NL) en Brood en Gezondheid (BE) wordt hiermee met twee jaar verlengd. Na een soft launch op sociale media verscheen het eerste reclamespotje twee weken geleden op televisie.

Eko Bakkerij Bolhuis  bakt 25 jaar biologisch

Eko Bakkerij Bolhuis bakt 25 jaar biologisch

Goed eten hoeft niet van ver te komen, vinden Berend Bolhuis en zijn zus Jantje van Eko Bakkerij Bolhuis in het Friese Jubbega. Ze maken alles van 100 procent biologische ingrediënten uit de regio.

Energieprijzen - nog een week vol actie richting Den Haag

Energieprijzen - nog een week vol actie richting Den Haag

In landelijke en regionale media is inmiddels veel aandacht voor de gevolgen van de energiecrisis voor bakkers. “Mooi dat het signaal wordt opgepikt, maar het is afwachten tot Prinsjesdag om te zien in hoeverre er iets mee gebeurt.”