September start campagne 'Brood, goed verhaal'

11 augustus 2022 Redactie Bakkers in bedrijf

In september start het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) met de campagne ‘Brood, goed verhaal’. Deze campagne is te zien via televisie, social media, online video en print.

NBC wil met de campagne op een prikkelende, verhalende manier vertellen over alle voedzame kanten van brood en aansluiten op de behoefte van mensen aan informatie over voeding en gezondheid. Brood heeft niet altijd het imago van een gezond en duurzaam product. Veel mensen denken bijvoorbeeld dat koolhydraten uit brood slecht zijn of dat brood een dikmaker is.

Mythes ontkrachten

Met de campagne wil NBC mythes ontkrachten en mensen ervan bewust maken dat brood voedzaam, vers en veelzijdig is. Vanaf 1 september is de video ‘Succesverhaal – over de korrel die zo lekker in z’n vliesje zit’ te zien, zowel op de televisie, online en via social advertising campagnes via Facebook en Instagram. In november vindt een tweede online-flight plaats, met de video’s het ‘Onzinverhaal, de feiten op tafel’ en het ‘Sterke verhaal, de superpowers van brood’.

Daarnaast kunnen bakkers ook zelf het goede verhaal over brood verspreiden. Op Brood.net staat materiaal wat bakkers hiervoor kunnen gebruiken. Gedurende de loop van de campagne wordt deze pagina gevuld met nieuw materiaal.

Geen nieuws van Bakkers in bedrijf meer missen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke woensdag het laatste nieuws. 

Inschrijven nieuwsbrief

Activiteiten najaar

Dit najaar vinden nog meer activiteiten van het NBC plaats. Zo vindt in oktober de focusgroep ‘Blik op volkoren’ plaats. Op 20 oktober in het Akoesticum te Ede en op 24 oktober in Mechelen in België. “Met deze focusgroep willen we een aanvalsplan voor volkoren vormgeven. Hoe kunnen we op een activerende manier over volkoren praten? Wat blijft hangen bij de consument? En welke stappen kan een bakker, cateraar of retailer doen om klanten te overtuigen volkoren te kopen?”

In oktober verschijnt ook een artikel over brood en micronutriënten voor voedingsprofessionals in vakblad Voeding Nu. En in november komt er educatiemateriaal voor scholen beschikbaar. Dit bestaat uit een boekje over brood bij het ontbijt voor de onderbouw en een poster over het reisverhaal voor de bovenbouw.  Ook meet NBC dan de effecten van de campagne.

Ga voor meer informatie over deze campagne en andere activiteiten naar de website van NBC.

Altijd op de hoogte blijven?