Häagen-Dazs en de bekende patissier Pierre Hermé brengen samen macaron-ijs op de markt. Dit ijs komt eerst op de markt in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. Daarna volgt de rest van Europa, Azië, Latijns-Amerika en het Midden-Oosten.

De ijsproducent verwerkt kleine mini-schelpjes macarons in het ijs, wat zorgt voor een combinatie van de kenmerkende amandelsmaak van de Pierre Hermé-macaron en het romige ijs van Häagen-Dasz. De Häagen-Dazs X Pierre Hermé 2023- collectie bestaat uit drie smaken: Strawberry & Raspberry, Double Chocolate Ganache, en Yuzu & Lemon.

Vakmanschap

Beide partijen zijn enthousiast over de samenwerking. Volgens Manuel Garabato, Global Brand Director van Häagen-Dazs, toont het macaron-ijs het vakmanschap van beide merken. “We zijn allebei gepassioneerd over innoveren en herinterpreteren van klassieke favorieten en het creëren van buitengewone ervaringen voor onze klanten. En hoe kan dat beter dan met een pure Franse ‘amour’-smaakbeleving.”

"Ik ben erg enthousiast en trots op onze nieuwe samenwerking”, vult Pierre Hermé aan. “De afgelopen twintig jaar heb ik constant mijn macaron-recepten gecreëerd en opnieuw geïnterpreteerd. Mijn favoriete bezigheid! Mijn macarons zijn mijn identiteit, dus als ik ze in ijs wil verwerken, wil ik alleen samenwerken met de allerbesten. Häagen-Dazs is net zo gepassioneerd als ik als het gaat om kwaliteit, smaak en dingen op een nieuwe manier maken, dus de samenwerking was vanaf de ‘eerste hap’ een feit.”

Häagen-Dazs

Reuben en Rose Mattus startten in 1960 met Häagen-Dazs. Ze wilden kwalitatief ijs maken van met zorg uitgekozen ingrediënten. De basis van het ijs was room en melk waaraan andere ingrediënten werden toegevoegd. Ze startten met de smaken chocolade, vanille en koffie. Inmiddels zitten er vierentwintig producten in het assortiment. Häagen Dasz is onderdeel van het voedingsmiddelenconcern General Mills Inc.

Pierre Hermé

Pierre Hermé is de vierde generatie van een bakkersfamilie uit de Elzas. Hij is een wereldberoemde patissier en staat bekend om zijn smaken en macarons. Hij is een iconisch figuur in de Franse gastronomie en heeft door zijn unieke benadering zelfs de meest gevestigde tradities radicaal veranderd. Zijn macarons zijn niet alleen in Frankrijk verkrijgbaar, maar hij heeft ook verkooplocaties in onder andere Japan, Hong Kong en Doha.

Geen nieuws van Vakblad IJs meer missen? Schrijf je dan in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

Inschrijven voor de nieuwsbrief
Dit artikel verscheen eerder op: Vakblad IJS!

Altijd op de hoogte blijven?