Samenwerking Bio Bakkerij De Trog en CSM Ingredients

Waldkorn Bio Desem-broodjes

Bio Bakkerij De Trog en CSM Ingredients brengen samen vier biologische Waldkorn afbakbroodjes op de markt. Pavés, bolletjes, breekbrood en een baguette. Bio Bakkerij De Trog vermarkt de producten en legt daarbij de focus op biospeciaalzaken.

Waldkorn, een merk van CSM Ingredients, signaleert dat de vraag naar biologisch toeneemt. Daarom ontwikkelden ze samen met Bio Bakkerij De Trog de nieuwe afbakbroodjes. De pavés, zachte bolletjes, breekbrood en baguette zijn gemaakt met desem, biologisch en vegan.

Bio Bakkerij De Trog gebruikt alleen biologische grondstoffen en past ambachtelijke bakprocédés toe. De bakkerij heeft een eigen desemcultuur, waardoor het brood extra smaak en alle tijd krijgt om te rijzen. Het langere bakproces, het gebruik van natuurlijke producten en de toevoeging van steengemalen volkorenmeel geven de nieuwe Waldkorn-broodjes een biolabel en eigenheid in smaak. De vier varianten van Waldkorn bio Desem zijn verpakt in een zuurstofarme verpakking, waardoor ze lang houdbaar zijn.

Dossiers
Lees ook
Certificeringssysteem voor verkoop onverpakte biologische producten vereenvoudigd

Certificeringssysteem voor verkoop onverpakte biologische producten vereenvoudigd

Minister Staghouwer van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit informeerde de Tweede Kamer op 21 juni in een Kamerbrief over de actuele stand van zaken van de certificering van supermarkten, kleine verkooppunten en speciaalzaken voor de verkoop van onverpakte biologische producten. Verkooppunten die onverpakte biologische producten verkopen, moeten hiervoor...

Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

De driejarige Europese campagne ‘De mooiste boodschap is bio’ is gestart met als doel groei van het biologische marktaandeel en vergroting van de herkenbaarheid en het vertrouwen in het Europese biologische keurmerk. De campagne loopt tegelijkertijd in Zweden, Finland en België.

Zweden, Finland, België en Nederland promoten verkoop biologisch met nieuwe campagne

Zweden, Finland, België en Nederland promoten verkoop biologisch met nieuwe campagne

Nederland start samen met Zweden, Finland en België een nieuwe campagne om de verkoop van biologische producten te stimuleren. Het gaat om een nudging-campagne waarbij door middel van subtiele aanpassingen in de supermarkt en online omgeving de verkoop van biologische producten wordt gestimuleerd.