Royal steensma neemt de productie, verkoop en distributie van de Wereldbol bakmix op zich voor het ambachtelijk bakkerij kanaal in Nederland. Eigenaar Alfred Bruin tekende hiervoor 9 september een contract met De Wereldbol en met The Hunger Project.

De Wereldbol is een ambachtelijk desembrood, met een licht groene kleur en een hoge voedzaamheid door toegevoegde groente-eiwitten. En met zonnebloempitten, rozemarijn, basilicum en oregano. Bakkerijen kopen een bakmix en de bijbehorende ouwels (meegebakken, eetbare labels). Het is een idee van ondernemer Kees Klomp en bakker Henk Smit, oprichter van Driekant ambachtscentrum en Stichting Driekant Inspireert, die het recept samen met zijn zoons ontwikkelde.

De Wereldbol werd eerder dit jaar gelanceerd en is verkrijgbaar bij zo’n 25 Nederlandse bakkerijen. Per brood gaat er 30 cent naar het werk van The Hunger Project, die zich inzet voor het duurzame einde van honger wereldwijd.

Henk Smit van de Wereldbol: “Het is prachtig dat Royal Steensma haar 180 jaar ervaring inzet voor de Wereldbol. We willen volgend jaar namelijk minstens één miljoen Wereldbollen verkopen. Dankzij Royal Steensma kunnen we bijvoorbeeld nu ook een grote klant als Beko groothandel bedienen. En dankzij het verkoopnetwerk van Royal Steensma gaan nu nog veel meer ambachtelijke bakkers de Wereldbol leren kennen.”

Evelijne Bruning, directeur van The Hunger Project Nederland: “The Hunger Project werkt aan het einde van de honger in 2030. Dat is een ambitieus doel, waar we samen met vele duizenden lokale vrijwilligers heel hard aan werken. Maar we kunnen het niet alleen. Daarom is het zo geweldig dat Royal Steensma nu gaat helpen om de Wereldbol populair te maken. Zo kan iedere Nederlander gewoon bij het zondags ontbijt of tijdens de borrel bijdragen aan het einde van de honger. En dat is dan nog heel erg lekker ook.”

 

Altijd op de hoogte blijven?