Royal Steensma bouwt op drie locaties

4 februari 2019

Royal-Steensma_Bouw-nieuwe-drooghal-Franeker-300x225 Royal Steensma is gestart met het bouwen van nieuwbouw op alle drie de locaties. Een nieuwe drooghal in Franeker, nieuwe kantoren in Leeuwarden en een nieuw magazijn in Vlaardingen. Ook krijgt de Food Innovation Academy – waar Royal Steensma mede-initiatiefnemer van is, steeds meer vorm. In 2019 viert de producent van bakkerijgrondstoffen het 180-jarig bestaan en doet dat volgens het persbericht "door letterlijk en figuurlijk flink aan de weg te timmeren".

Drooghal Franeker

De drooghal van de vestiging in Franeker brandde maart 2017 af. Inmiddels zijn de restanten van de verbrandde hal verwijderd en is de bouw van de nieuwe drooghal gestart. Als alles volgens planning verloopt kan Royal Steensma de hal deze zomer in gebruik nemen en het drogen van onder andere de gekonfijte sinaasappel- en citroenschillen, sukade en papaya weer volledig zelf oppakken.

Kantoorruimte Leeuwarden

In Leeuwarden verbouwt Royal Steensma het kantoorgedeelte van het voormalige onderkomen van Langhout Schilderwerken aan de Galvanistraat. Royal Steensma kocht dit naastgelegen pand aan en gebruikt het sindsdien als magazijn. Het kantoordeel van het voormalige schildersbedrijf wordt nu verbouwd tot nieuw onderkomen voor een deel van het Steensma-personeel in Leeuwarden, dat op de bestaande locatie door de groei van het bedrijf een gebrek aan ruimte heeft.

Magazijn Vlaardingen

Tot slot wordt ook de vestiging van Royal Steensma aan de Industrieweg in Vlaardingen verbouwd. Er komt een nieuw, 14 meter hoog magazijn waarin ook de nieuwe proefbakkerij een plekje gaat vinden. Het oude Vlaardingse magazijn was gedateerd en is daarom vorig jaar gesloopt. Het nieuwe magazijn moet rond de zomer klaar zijn en wordt met een luchtbrug direct verbonden met de Food Innovation Academy.

Dit vier etages tellende pand vol foodspiration is een initiatief van een samenwerkingsverband van voedingsbedrijven, onderwijs en overheid, waarbij Royal Steensma mede de kar trekt. Het is de bedoeling dat mbo-foodstudenten er praktijkles krijgen. De foodbedrijven die zijn aangesloten bij de Academy kunnen er hun klanten ontvangen, trainen en vermaken. Consumenten kunnen naar binnen lopen voor koffie, thee, een drankje of lunch.

Altijd op de hoogte blijven?