Royal Koopmans organiseert webinar Duurzaamheid in beweging

Bauke Wierda_Foto Royal Koopmans

Foto: Royal Koopmans

Royal Koopmans wil het 175-jarig jubileum betekenisvolle inhoud meegeven en duurzaamheid in beweging zetten door de hele graanketen te verbinden en activeren. Daarom nodigt de grondstoffenproducent specialisten uit elke schakel van de keten uit voor het online event op 6 juli: Duurzaamheid in beweging.

De beweging start letterlijk bij de boer aan tafel. Acht foodprofessionals geven tijdens een online uitzending hun kijk op de toekomst van smaakvolle, gezonde en duurzame voeding. ‘Is duurzaamheid een must voor smaakvolle & gezonde voeding in de toekomst? Hoe kun je duurzaamheid succesvol vermarkten? En hoe maak je het verschil tussen greenwashing en toegevoegde waarde?‘

Keten

Onder leiding van foodservice-filosoof en dé man achter het populaire platform & magazine Food Inspiration: Hans Steenbergen, wordt iedere schakel in de keten belicht. Van akkerbouw tot graancollectie, grondstofproductie, bakkerij en (internationale) foodproductie. Hiervoor schuiven aan: Jan Klerken van Scelta Mushrooms, Patrick Blom van Bakkerij Blom, Jurriaan Visser van CZAV, akkerbouwer Arie Pieter Noordermeer, en de CEO, Sourcing Manager en Innovatie & Marketing Manager van Royal Koopmans. De uitzending is online te bekijken op dinsdag 6 juli.

Duurzaamheid

Dirk Lodewijk uit, CEO van Royal Koopmans. “Bewust omgaan met mens, milieu en natuur: dáár geloven wij in. Het zit in onze genen. Bij Koopmans is duurzaamheid geen doel op zich, maar een manier om keuzes te maken en inhoud te geven aan onze processen en productontwikkeling, gebaseerd op duurzame grondstoffen en samenwerken in een duurzame keten. Dat is wat anders dan afdwingen of opleggen. Om duurzaam geproduceerde producten goed te kunnen vermarkten moet iedereen in de eerste plaats kennis en inzichten willen delen en samen willen werken vanuit dezelfde drijfveren. Van zaaien tot oogsten, van malen tot bakken: met kennis, vakmanschap en gedrevenheid streven we naar producten met zoveel mogelijk kracht uit de natuur. Puur vanuit de oorsprong!”

 

 

 

Dossiers
Lees ook
Bakkers in de media – week 16

Bakkers in de media – week 16

Pasen in de bakkerij, 125 jarig jubileum bakker Out en Stichting Ambachtelijke Bakkerij geeft tips voor social media. Wat kwam er de afgelopen week voorbij in de media over de bakkersbranche?

NBC: Broodconsumptie 2021 opnieuw gedaald

NBC: Broodconsumptie 2021 opnieuw gedaald

Het totale broodvolume in Nederland is in 2021 met -4,2% gedaald naar een totaal van 783.388.000 kg. In 2020 was dit nog 817.617.000 kg. Zo laten de nieuwste GfK-cijfers van het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) zien.

Transitie naar gezonder en duurzamer voedselaanbod noodzakelijk

Transitie naar gezonder en duurzamer voedselaanbod noodzakelijk

De voedingsindustrie moet veranderen en met een duurzamer en gezonder aanbod komen. Daarvoor pleit keynote speaker Jaap Seidell tijdens zijn lezing op de tweede dag van Food Technology. “We hebben ons kapot geïnnoveerd aan producten voor kinderen, maar het zijn allemaal producten die ze eigenlijk niet zouden moeten eten.”