Royal Koopmans organiseert webinar Duurzaamheid in beweging

Bauke Wierda_Foto Royal Koopmans

Foto: Royal Koopmans

Royal Koopmans wil het 175-jarig jubileum betekenisvolle inhoud meegeven en duurzaamheid in beweging zetten door de hele graanketen te verbinden en activeren. Daarom nodigt de grondstoffenproducent specialisten uit elke schakel van de keten uit voor het online event op 6 juli: Duurzaamheid in beweging.

De beweging start letterlijk bij de boer aan tafel. Acht foodprofessionals geven tijdens een online uitzending hun kijk op de toekomst van smaakvolle, gezonde en duurzame voeding. ‘Is duurzaamheid een must voor smaakvolle & gezonde voeding in de toekomst? Hoe kun je duurzaamheid succesvol vermarkten? En hoe maak je het verschil tussen greenwashing en toegevoegde waarde?‘

Keten

Onder leiding van foodservice-filosoof en dé man achter het populaire platform & magazine Food Inspiration: Hans Steenbergen, wordt iedere schakel in de keten belicht. Van akkerbouw tot graancollectie, grondstofproductie, bakkerij en (internationale) foodproductie. Hiervoor schuiven aan: Jan Klerken van Scelta Mushrooms, Patrick Blom van Bakkerij Blom, Jurriaan Visser van CZAV, akkerbouwer Arie Pieter Noordermeer, en de CEO, Sourcing Manager en Innovatie & Marketing Manager van Royal Koopmans. De uitzending is online te bekijken op dinsdag 6 juli.

Duurzaamheid

Dirk Lodewijk uit, CEO van Royal Koopmans. “Bewust omgaan met mens, milieu en natuur: dáár geloven wij in. Het zit in onze genen. Bij Koopmans is duurzaamheid geen doel op zich, maar een manier om keuzes te maken en inhoud te geven aan onze processen en productontwikkeling, gebaseerd op duurzame grondstoffen en samenwerken in een duurzame keten. Dat is wat anders dan afdwingen of opleggen. Om duurzaam geproduceerde producten goed te kunnen vermarkten moet iedereen in de eerste plaats kennis en inzichten willen delen en samen willen werken vanuit dezelfde drijfveren. Van zaaien tot oogsten, van malen tot bakken: met kennis, vakmanschap en gedrevenheid streven we naar producten met zoveel mogelijk kracht uit de natuur. Puur vanuit de oorsprong!”

 

 

 

Dossiers
Lees ook
ABN AMRO: winstmarges in food onder druk

ABN AMRO: winstmarges in food onder druk

De stijgende kosten voor energie, grondstoffen en lonen in combinatie met de dalende koopkracht zetten de winstmarges in food onder druk. Dit gaat ten koste van verduurzaming en innovatie in foodsector. Dat blijkt uit de sectorprognose Food 2022-2023 van ABN AMRO.

Bakkers en de hoge energieprijzen - Week 46

Bakkers en de hoge energieprijzen - Week 46

Bakkers hebben het moeilijk door de torenhoge energierekeningen, toegenomen kosten voor grondstoffen en inflatie. Bakkers vragen om hulp. Wat gebeurde er de afgelopen week? Een greep uit de media.

CBS: mkb berekent kostenstijgingen door aan klant

CBS: mkb berekent kostenstijgingen door aan klant

Veel ondernemers in het mkb kunnen niet anders dan de stijgende kosten voor onder andere energie en grondstoffen doorbereken aan de klant.

Altijd op de hoogte blijven?

 

Abonneer
 

of

Meld je aan voor de nieuwsbrief