Retail Survival Guide

Retail Survival guide

In het boek Retail Survival Guide laat retailexpert Carin Frijters zien hoe je jezelf als retailer voorbereidt op een zekere én onzekere toekomst. Het boek is opgedeeld in vijf heldere stappen.

Stap 1 laat zien hoe cruciaal het is om je klant goed te kennen, voor het hebben van succes. Alleen als je weet wie je klant is, snap je hoe je hem of haar tijdens een crisis dicht bij je kunt houden. In stap 2 gaat de ‘klantreis’ grondig onder de loep. Vanaf het eerste inspiratiemoment tot na afloop van het winkelbezoek, en alle stappen ertussen. Frijters legt uit hoe je jouw klant volgt en op elk moment kunt sturen. Stap 3 gaat over de zintuigen en hoe je die inzet: de toenemende behoefte van consumenten aan sociale verbinding en het effect van materialen op ons gevoel van veiligheid en geluk. Doe je dat als retailer goed, dan kun je de zogenoemde ‘koopknop’ activeren. Stap 4 staat in het teken van online en welke keuzes er allemaal te maken zijn. Zeker tijdens de coronacrisis maak je daarmee als retailer het verschil. Stap 5 gaat om meebewegen. Welke
maatregelen kun je nemen als de crisis daadwerkelijk toeslaat? Zeker als je stap 1 t/m 4 goed op orde hebt,
zorg je met deze laatste stap dat je elke crisis heelhuids doorkomt.

 

Dossiers
Lees ook
Naar een gezond groeibedrijf

Naar een gezond groeibedrijf

Wie had tien jaar geleden kunnen denken dat we onze wasmachines, maaltijden en dagelijkse boodschappen tegenwoordig vooral online bestellen? Dat e-health en m-health gemeengoed worden, dat we auto’s steeds vaker delen (beschikbaarheid is immers belangrijker dan bezit) en dat er volop wordt geëxperimenteerd met zelfsturende auto’s?

Glacerie.

Glacerie.

‘Alles wat je altijd al wilde weten over ijs (maar niet durfde te vragen)’ vind je in het derde boek van Hidde de Brabander. Net als voor zijn boeken Patisserie. en Chocolaterie., stortte hij zich met groot enthousiasme op het onderwerp. Niets laat hij liggen. Zo begint het boek met de geschiedenis van ijs, die verrassend lang blijkt en...

Goed teamwerk - Karin Derksen

Goed teamwerk - Karin Derksen

Lukt het jou en je team om het beste resultaat uit de samenwerking te halen? Heeft iedereen er plezier in en zijn alle betrokkenen tevreden? Als dat niet (altijd) lukt, ben je geen uitzondering. Zowel in de praktijk als uit onderzoek blijkt dat het rendement en werkplezier in teams vaak tegenvalt.

Allround Bakker Waddeneilanden seizoen of lange termijn

Allround Bakker Waddeneilanden seizoen of lange termijn

Wat ga je doen?Je zal je bezighouden met de productie van dagverse brood en banketproducten. Zowel groot als kleinbrood wordt in een luxe assortiment aangeboden....

Allround bakker Terschelling

Allround bakker Terschelling

Wat ga je doen?In deze functie zal je allround functie zal je bezig zijn met reguliere bakkerswerkzaamheden op zowel brood als banket gebied. Daarnaast zal je ook...

Broodbakker omgeving Heerhugowaard

Broodbakker omgeving Heerhugowaard

Wat ga je doen?Aangekomen op je werk begin je eerst lekker met een verse koffie daarna ga je aan de bak. Je stelt je productielijn in, je weegt de grondstoffen en...